۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۳

پهلوگیری کشتی کنجاله دامی در اسکله غلات بندر امام خمینی

مدیرکل پشتیبانی امور دام خوزستان از پهلوگیری یک فروند کشتی اقیانوس پیما حامل ۴۷ هزار تُن کنجاله دامی در اسکله غلات بندر امام خمینی خبر داد.
کد خبر: ۹۹۷۲۶

پهلوگیری کشتی کنجاله دامی در اسکله غلات بندر امام خمینی


حمید بدوی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگارمانا افزود: این محموله دامی توسط شرکت پشتیبانی امور دام کشور وابسته به وزارت جهاد کشاورزی کشور از برزیل سفارش و خریداری شده است.
وی با بیان اینکه عملیات تخلیه محموله کنجاله دامی شروع شده است پیش‌بینی کرد: عملیات تخلیه و بارگیری این محموله برای انتقال به مناطق مختلف کشور با استفاده از ناوگان حمل‌و‌نقل جاده‌ای تا چهار روز ادامه یابد.
مدیرکل پشتیبانی امور دام خوزستان با اشاره به مطلوب بودن ذخایر نهاده‌های دامی در بندر امام خمینی اظهار داشت: بیش از دو میلیون تُن نهاده‌های دامی در انبار‌های بندر امام خمینی موجود است که هم اکنون در حال حمل به مراکز مصرف در داخل کشور است.  
بدوی افزود: واردات نهاده‌های دامی شامل کنجاله، ذرت دانه‌ای، سویا و جو دامی طبق برنامه تنظیمی شرکت پشتیبانی امور دام کشور با هدف افزایش امنیت غذایی کشور ادامه خواهد یافت.
حدود ۸۰ درصد حجم کالا‌های اساسی مورد نیاز کشور از طریق بندر امام خمینی وارد و ترخیص می‌شود.
به گزارش مانا، پارسال حدود ۱۵ میلیون تُن کالا‌های اساسی (نهاده‌های دامی و غلات) از طریق بندر امام خمینی وارد کشور شده است.
بندر امام خمینی در ۱۲۰ کیلومتری جنوب اهواز در خور موسی واقع شده است.
در این بندر راهبردی و عملیاتی جمهوری اسلامی ایران سالانه ۶۰ میلیون تُن کالا‌های نفتی و غیرنفتی تخلیه و بارگیری می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار