۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۴

تولید ۲۰۰ میلیون لارو میگو در یک کارگاه تکثیر قشم

مدیرکل شیلات استان هرمزگان از تولید ۲۰۰ میلیون قطعه لارو میگو در یک کارگاه تکثیر جزیره قشم خبر داد.
کد خبر: ۹۹۷۲۵

تولید ۲۰۰ میلیون لارو میگو در یک کارگاه تکثیر قشم

 

به گزارش مانا از بندرعباس، مسعود بارانی در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار کرد: چندین مرکز تکثیر میگو و ماهی در جزیره قشم فعال است که این مراکز اهمیت زیادی در تولید و تأمین لارو مورد نیاز استان دارند.

وی افزود: با تسهیل‌گری ایجاد شده، بر‌اساس نیاز استان و پرورش‌دهندگان ماهی و میگو، سرمایه‌گذاران هرمزگان علاقمندی قابل توجهی به بحث تولید لارو ماهی و میگو دارند.

بارانی گفت: شرکت مروارید شکیل قشم برخواسته از جامعه صیادی است و این شرکت توانسته با حرکت در مسیر آبزی‌پروری چرخه و زنجیره کامل تکثیر و پرورش میگو را در جزیره قشم رقم بزند.

مدیرکل شیلات استان هرمزگان در ادامه تصریح کرد: این مرکز ظرفیت تولید ۳۰۰ میلیون قطعه لارو را دارد که بالغ بر ۲۰۰میلیون قطعه در سال جاری تولید کرده است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: این مرکز باعث اشتغالزایی ۳۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۰۰ نفر به صورت غیر‌مستقیم، در تثبیت جمعیت و ایجاد امنیت نقش اساسی دارد.

مدیرکل شیلات هرمزگان در بخش دیگری از سخنانش نیز عنوان کرد: در جزیره قشم بنادر و موج‌شکن‌های متعددی ایجاد شده که یکی از پررونق‌ترین بنادر این جزیره، بندر باسعیدو است.

بارانی همچنین گفت: این بندر صیادی با تعداد ۱۰۲ قایق و ۱۰۵ لنج صیادی، بیش از ۱۶۰۰ نفر صیاد را تحت پوشش قرار داده و عملکرد خوبی در حوزه صید دارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار