۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۶

تهیه پیش‌نویس استاندارد ملی سازه پرورش ماهی در دریا

مجری طرح پرورش ماهی در دریا از  تشکیل کارگروه فرعی تدوین و تهیه پیش نویس استاندارد ملی سازه پرورش ماهی در قفس‌های دریایی خبر داد و گفت: مطالعات پهنه‌های مستعد مناطق کم عمق خلیج فارس در استان هرمزگان جهت اجرای پروژه‌های پرورش ماهی در قفس انجام شده است.
کد خبر: ۹۹۷۰۴

تهیه پیش‌نویس استاندارد ملی سازه پرورش ماهی در دریا

 

محمد رنگرز در گفتگو با خبرنگار مانا در خصوص اقدامات انجام شده در خصوص پرورش ماهی در قفس در دولت قبل، اظهار داشت: پیگیری مستندسازی و واگذاری اراضی ساحلی پشتیبان بنادر موجود و موج شکن های مردمی به منظور پشتیبانی از مزارع قفس‌های دریایی از جمله اقدامات بوده است.

مجری طرح پرورش ماهی در دریا در ادامه همچنین به تسهیل صدور مجوزها با تدوین و تصویب شیوه نامه "صدور، پایش و ابطال مجوزهای پرورش ماهی در محیط های محصور دریایی " اشاره کرد و گفت: این امر نقش مهمی در توسعه صنعت پرورش ماهی در دریا طی سه سال گذشته داشته است.

این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران، خاطرنشان ساخت: همچنین تشکیل کارگروه فرعی تدوین و تهیه پیش نویس استاندارد ملی سازه پرورش ماهی در قفس‌های دریایی گامی مهم در این صنعت به شمار می‌رود که موفق به تحقق آن شدیم.

وی با اشاره به تدوین و ارائه  اهداف کمی و الزامات اجرایی برنامه های هفتم و جهش تولید ماهی در قفس در دریا، تصریح کرد: امیدواریم در پایان برنامه هفتم توسعه شاهد تحقق اهداف تعیین شده در صنعت پرورش ماهی در قفس باشیم.

مجری طرح پرورش ماهی در دریا از انجام مطالعات پهنه‌های مستعد مناطق کم عمق خلیج فارس در استان هرمزگان جهت اجرای پروژه‌های پرورش ماهی در قفس خبر داد و گفت: این مطالعات نقش مهمی در توسعه هر چه بیشتر این صنعت داشته است.

به گفته رنگرز، برگزاری دوره‌های آموزشی داخلی برای پرورش دهندگان و آشنا کردن آنها با روش‌های استاندارد و به روز دنیا جهت تولید بیشتر و در نهایت بهره وری سودآور‌تر انجام شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار