۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۰

رشد ۷۰ درصدی پایش محیط زیستی دریا‌های کشور

معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست از رشد ۷۰ درصدی پایش محیط زیستی خلیج فارس، دریای عمان و دریای خزر طی سه سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۹۹۶۹۷

رشد ۷۰ درصدی پایش محیط زیستی دریا‌های کشور


مجتبی ذوالجودی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: بر‌اساس آمار اخذ شده پایش محیط زیستی خلیج فارس، دریای عمان و دریای خزر طی سه سال گذشته با رشد ۷۰ درصدی همراه بوده است.

معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست، تاکید کرد: پایش محیط زیستی خلیج فارس، دریای عمان و دریای خزر در سال ۱۴۰۰ رشد ۴۰ درصدی داشته است.

وی با اشاره به تهیه برنامه پایش جامع محیط زیست دریایی برای خلیج فارس، دریای عمان و دریای خزر، بیان داشت: این برنامه شامل پایش زیستی و پایش آلودگی است.

به گفته این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست، برنامه جامع پایش آلودگی‌های دریای خزر با استفاده از کشتی اقیانوس‌پیما انجام شده که این کار در یک فصل سرد و در یک فصل گرم انجام می‌پذیرد و کل آب‌های ساحلی و عمیق دریای خزر، رسوب و آبزیان را از نظر انواع آلودگی مانند انواع فلزات سنگین، نفتی، سموم آفت‌کش، میکروبی و پلاستیکی نمونه‌برداری، در آزمایشگاه اندازه‌گیری و آلودگی‌ها را پهنه‌بندی می‌کنیم.

ذوالجودی با اشاره به اینکه پایش آب‌های جنوبی در فصل پاییز یا اوایل زمستان انجام می‌شود، گفت: این اقدام محیط زیستی با استفاده از کشتی کاوشگر خلیج فارس صورت می‌گیرد که امیدواریم این پایش‌ها را سالانه یا دو سال یک بار تکرار و برای کاهش آلودگی پلاستیکی مناطق بسیار آلوده اقدام کنیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار