۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۹

ازسرگیری صید ماهی حلوا سفید در شمال غرب خلیج فارس

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات خوزستان از آزادسازی صدور مجوز صید ماهی حلوا سفید در صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس خبر داد.
کد خبر: ۹۹۶۹۲

ازسرگیری صید ماهی حلوا سفید در شمال غرب خلیج فارس

 

به گزارش خبرنگار مانا، علی دانش مهر در گفتگوی خبری اظهار داشت: براساس مصوبه کمیته مدیریت صید استان خوزستان و سپری شدن مدت ممنوعیت صید ماهی حلوا سفید، صید این گونه به شیوه‌های مجاز و قانونی در صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس و در محدوده استان‌های خوزستان و بوشهر تا اطلاع بعدی آزاد است.
وی گفت: شیلات خوزستان با شیوه مخرب صید ترال که منابع آبزیان دریایی خلیج فارس را به شدت تهدید می‌کند برخورد قانونی و بازدارنده خواهد کرد.
دانش مهر افزود: ممنوعیت صید برخی گونه‌های آبزیان دریایی در خلیج فارس با هدف جلوگیری از انقراض آبزیان دریایی و اشتغال پایدار صیادان بومی انجام می‌شود.
ماهی حلوا سفید یا به اصطلاح محلی زبیدی یکی از ماهی‌های با ارزش شیلاتی و اقتصادی در آب‌های جنوبی ایران به شمار می‌رود که به دلیل ارزش تجاری و تقاضای مصرف بالا در دهه‌های اخیر تحت فشار صیادی زیادی قرار گرفته است.
صیادان خوزستانی با بیش از سه هزار فروند شناور و قایق صیادی، سالانه حدود ۴۸ هزار تُن انواع آبزیان دریایی را در صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس صید می‌کند.
حدود ۵۰ هزار نفر در صید و صیادی و صنایع فراوری آبزیان دریایی در خوزستان فعال هستند.
صید در فصول ممنوعه، سنگینی ناوگان صید و صیادی، ورود شناور‌های خارجی به صیدگاه‌های داخلی، استفاده از روش مخرب صید ترال، بهره‌گیری از شوکر‌های الکتریکی و فعالیت شناور‌های غیرمجاز و فاقد پروانه از مهمترین چالش‌های صید و صیادی در خوزستان است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار