۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۹

تداوم ناپایداری جوی دریایی در هرمزگان

وضعیت جوی دریایی در محدوده استان هرمزگان بر اساس هشدار سطح نارنجی اداره کل هواشناسی این استان از روز چهارشنبه هفته گذشته در شرایط ناپایدار قرار گرفته و این شرایط همچنان تداوم دارد.
کد خبر: ۹۹۶۸۱

تداوم ناپایداری جوی دریایی در هرمزگان

به گزارش خبرنگار مانا از بندرعباس، وضعیت جوی دریایی هرمزگان ازصبح امروز(شنبه) در شرایط عادی بوده اما این شرایط پایدار نیست و از عصر امروز شاهد تغییراتی خواهیم بود.

بر اساس اعلام هواشناسی استان هرمزگان، طی ساعات بعد ازظهر، در جزایر خلیج فارس و محدوده تنگه هرمز، وزش باد نسبتاً شدید جنوب غربی تا شمال غربی (در محدوده ی 45 کیلومتر بر ساعت)، سبب مواج شدن دریا تا اواخر شب خواهد شد.

هواشناسی استان هرمزگان ضمن توصیه به شناورهای سبک در خصوص عدم ترددهای دریایی در آب های جزایر قشم، هرمز، لارک، هنگام، تنب بزرگ و کوچک و ابوموسی و همچنین غرب جزیره لاوان، نسبت به تمهیدات لازم جهت تردد ایمن شناورهای مسافربری در بنادر مرکزی استان تاکید کرده است.

در ساعات بعد ازظهر و شب، افزایش موقتی سرعت وزش باد و بروز گرد وخاک  در حدوده ی تنگه هرمز دور از انتظار نیست. در بخش دیگری از پیش‌بینی صورت گرفته در خصوص اواسط و اواخر هفته جاری نیز آمده است: از روز دوشنبه با تغییر سوی باد در دریای عمان و افزایش سرعت وزش بادهای جنوب شرقی، دریا در محدوده ی جاسک و شرق تنگه هرمز مواج خواهد شد.

به لحاظ دمایی نیز طی روز جاری و فردا، یکشنبه، ماندگاری هوای گرم در سطح استان پیش بینی می شود، لیکن از روز دوشنبه، موقتاً از میزان درجه حرارت در طول روز کاسته خواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار