۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۹

صدور هشدار دریایی سطح نارنجی در سواحل بوشهر

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به صدور هشدار دریایی سطح نارنجی در سواحل استان گفت: تا دوشنبه ۸ مرداد نسبت به تردد شناور‌ها در خلیج‌فارس با افزایش سرعت وزش باد و ارتفاع موج دریا هشدار داده می‌شود.
کد خبر: ۹۹۶۷۹

صدور هشدار دریایی سطح نارنجی در سواحل بوشهر

 

فرج‌الله شکوهی‌پور در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر صدور هشدار دریایی سطح نارنجی در استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: با وزش باد نسبتاً شدید و گاهی بسیار شدید تا ۸ مرداد ماه هشدار دریایی سطح نارنجی ویژه خلیج فارس و نوار ساحلی استان صادر شده است.

وی نوع مخاطره این هشدار دریایی را وزش باد نسبتاً شدید تا شدید شمال غربی با سرعت بیش از ۶۰ کیلومتر در ساعت اعلام و بیان کرد: در این شرایط ارتفاع موج دریا خلیج فارس تا ۳ متر افزایش یافته است.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از  اختلال در تردد و فعالیت‌های دریایی خلیج فارس خبر داد و افزود: خطر غرق شدن شناور‌ها به ویژه قایق‌ها و شناور‌های سبک و نیمه سنگین، پاره شدن تور‌های صیادی و شناگران در این شرایط جوی وجود دارد.

شکوهی‌پور با تأکید بر خودداری از تردد‌های دریایی در سواحل استان بوشهر و خلیج‌فارس گفت: از شنا در نوار ساحلی استان بوشهر پرهیز شود، چون احتمال غرق شدن وجود دارد.

وی جهت وزش باد در استان را در حال حاضر غالباً شمال غربی تا غربی دانست و تصریح کرد: سرعت وزش باد تا ۶۰ کیلومتر در ساعت خلیج فارس را مواج کرده است.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر ادامه داد: ارتفاع موج خلیج‌فارس ۹۰ تا ۱۵۰ گاهی تا ۱۸۰ سانتیمتر و از امشب تا ۳ متر افزایش می‌یابد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار