۰۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۴

۲ مسیر دریایی برای عزیمت زائران اربعین حسینی از خرمشهر و آبادان تعیین شد

استاندار خوزستان گفت: ۲ مسیر دریایی برای عزیمت زائران اربعین حسینی از بنادر خرمشهر و آبادان به عراق تعیین شد.
کد خبر: ۹۹۶۳۵

۲ مسیر دریایی برای عزیمت زائران اربعین حسینی از خرمشهر و آبادان تعیین شد

 

به گزارش خبرنگار مانا، دکتر علی اکبر حسینی محراب در جریان بازدید از خرمشهر و آبادان به خبرنگاران رسانه‌های جمعی گفت: مسیر دریایی خرمشهر به بصره و مسیر آبی آبادان به بندر واصلیه عراق  دو مرز تعیین شده برای عزیمت زائران اربعین حسینی به عراق و سپس به شهر‌های مقدس کربلا و نجف اشراف هستند.
وی گفت: زائران و گردشگران عراقی نیز می‌توانند بدون روادید از طریق این مسیر‌های دریایی به شهر‌های آبادان و خرمشهر سفر کنند.
استاندار ویژه خوزستان با اشاره به اینکه سالن مسافری بندر آبادان و ترمینال مسافری خلیج فارس خرمشهر برای انتقال زائران اربعین حسینی آماده سازی شده است افزود: مسیر‌های امن دریایی برای زائران اربعین حسینی در کنار مرز‌های زمینی شلمچه و چذابه، سبب روان شدن جابه‌جایی زائران در کوتاه‌ترین زمان ممکن خواهد شد.
حسینی محراب در ادامه افزود: بندر آبادان تا بندر واصلیه عراقی حدود یک مایل دریایی فاصله دارد و این بندر آمادگی پذیرش تردد مسافران و زائران اربعین عراق را دارد.
استاندار خوزستان بیان کرد: برای استقبال از زائران و مسافران، یک پست اسکله مسافری، یک سالن مسافری به ظرفیت ۲۰۰ نفر و مجهز به سیستم سرمایشی، شبکه اینترنت و اتوماسیون آماده بهره‌برداری و ارائه خدمات در بندر آبادان است.
به گزارش مانا، وزیران کشور جمهوری اسلامی ایران و عراق چندی پیش برای راه اندازی دو مسیر دریایی برای عزیمت زائران اربعین حسینی به بنادر جنوبی عراق با هدف سرعت دادن به عملیات جابجایی و تنوع بخشیدن مسیر‌های تردد زائران و مسافران به توافق رسیدند.
احمد وحیدی وزیر کشور در بازدید از تجهیزات و زیرساخت‌های بنادر جنوبی عراق، شرایط فنی برای تردد زائران اربعین حسینی را مناسب توصیف کرد.
پیش بینی شده اربعین امسال حدود دو میلیون زائر اربعین حسینی از ایران و سایر کشور‌های از مرز‌های زمینی و دریایی خوزستان به شهر‌های مقدس عراق عزیمت کنند.
حرکت عظیم زائران اربعین حسینی به شهر‌های مقدس عراق از اوایل ماه صفر شروع و تا چند روز مانده به روز اربعین شهادت غریبانه حضرت سیدالشهدا (ع) به اوج می‌رسد.
چهارم شهریور ۱۴۰۳ روز اربعین حسینی است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار