۰۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۰

طرح دریابست در بنادر صیادی استان بوشهر اجرا می‌شود

مدیر کل شیلات استان بوشهر گفت: در آستانه صید میگو، طرح دریابست برای جلوگیری از صدمه زدن به زیستگاه‌های میگو از ۶ تا ۱۲ مرداد تا شروع فصل صید میگو در آب‌های خلیج فارس استان بوشهر اجرا می‌شود.
کد خبر: ۹۹۶۱۰

طرح دریابست در بنادر صیادی استان بوشهر اجرا می‌شود


به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، عقیل امینی در جلسه مد‌یریت کمیته صید شیلات استان بوشهر با اشاره به اینکه زمان صید میگو در خلیج‌فارس بر اساس نتیجه گشت تحقیقاتی پژوهشکده میگو تعیین شده است اظهار داشت:  بر‌اساس تصمیم‌گیری کمیته مدیریت صید استان بوشهر بعد از بررسی نتیجه گشت دریایی پژوهشکده میگو کشور مقرر شد صید میگو از ۱۳ مرداد ماه برای قایق‌ها و از ۱۴ مرداد ماه برای لنج‌های صیادی آزاد شود.

وی اضافه کرد: در آستانه صید میگو، طرح دریابست برای جلوگیری از صدمه زدن به زیستگاه‌های میگو از ۶ تا ۱۲ مرداد تا شروع فصل صید میگو در آب‌های خلیج فارس استان بوشهر اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: در مصوبه کمیته صید میگو یادآور شده که شناور‌ها از انجام صید در مکان‌ها و مناطق زیستگاه نوزاد آبزیان خودداری کنند.

مدیرکل شیلات استان بوشهر با بیان اینکه اتمام فصل صید میگو بر اساس بررسی مجدد پژوهشکده میگو اعلام می‌شود گفت: مجوز صید میگو از سوی ۲۵ مرکز تخلیه صید استان بوشهر صادر می‌شود و  تنها شناور‌های دارای مجوز صید میگو می‌تواند در این عرصه فعالیت کند.

امینی تعداد شناور‌های صیادی استان بوشهر برشمرد و با اشاره به مشارکت قایق و لنج در صید میگو خاطر نشان کرد: امسال برای صید میگو، ۴۹۱ فروند لنج و ۷۹۹ فروند قایق می‌توانند مجوز صید دریافت کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار