۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۵

رفع موانع سرمایه‌گذاری توریسم دریایی با همکاری‌های فرابخشی /توسعه توریسم دریایی در چارچوب اهداف اقتصاد دریامحور

مدیر‌کل سرمایه‌گذاری، زیرساخت‌ها و مناطق نمونه گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، گفت: باید نسبت به رفع برخی مقررات دافعه سرمایه‌گذاری در صنعت توریسم دریایی از قبیل فرآیند‌های واگذاری اراضی، مفاد قرارداد و مدت زمان واگذاری، فرایند طولانی اخذ استعلامات و نقش برخی دستگاه‌ها مانند محیط زیست و سازمان بنادر و دریانوردی اقدام کرد.
کد خبر: ۹۹۵۷۷

رفع موانع سرمایه‌گذاری توریسم دریایی با همکاری‌های فرابخشی /توسعه توریسم دریایی در چارچوب اهداف اقتصاد دریامحور

 

احمد تجری در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به توسعه زیرساختهای گرشگری در نوار ساحلی کشور، اظهار داشت: موضوع حائز اهمیت در توسعه گردشگری دریایی از طریق ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی، اقدام به رفع موانع سرمایه گذاری از طریق هماهنگی بین دستگاهی در مقیاس استانی است.

مدیر‌کل سرمایه گذاری، زیرساختها و مناطق نمونه گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، افزود: به این ترتیب می‌توان نست به رفع برخی مقررات دافعه سرمایه‌گذاری  در صنعت توریسم دریایی از قبیل فرآیندهای واگذاری اراضی، مفاد قرارداد و مدت زمان واگذاری، فرآیند طولانی اخذ استعلامات و نقش برخی دستگاه‌ها مانند محیط زیست و سازمان بنادر و دریانوردی اقدام کرد.

وی بر تسریع در توسعه گردشگری ساحلی-دریایی در چارچوب اهداف اقتصاد دریامحور و تمرکززدایی تصمیم‌گیری و اجرای طرح‌های گردشگری ساحلی-دریایی تأکید کرد و گفت: عدم تناسب سطح کیفیت برخی تجهیزات در صنعت گردشگری و عدم دسترسی به امکانات این صنعت متناسب با کیفیت و استانداردهای بین‌المللی و لزوم افزایش و ارتقاء کیفیت سطح خدمات مورد نیاز از جمله مشکلات موجود است.

تجری به گران بودن تجهیزات و بالابودن هزینه‌های سرمایه‌گذاری در صنعت توریسم دریایی اشاره کرد و بیان داشت: عدم وجود برخی خودروهای مخصوص گردشگری برای ارائه خدمات با کیفیت در این صنعت و  لزوم واردات تجهیزات با کیفیت گردشگری از قبیل امکانات تجیهزاتی هتلی، مراکز سرگرمی و تفریحی جدید، متنوع و جذاب گردشگری در همین راستا ضروری است.

مدیر کل سرمایه گذاری، زیرساختها و مناطق نمونه گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، گفت: با اقدامات در حال انجام از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و ایجاد تسهیلات برای ورود هر چه بیشتر سرمایه گذاران بخش خصوصی در صنعت توریسم دریایی، امید می رود در سالهای نزدیک شاهد رونق این صنعت در شمال و جنوب کشور باشیم.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار