۰۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۷

تدوین کتابچه راهنمای سرمایه گذاری سبز در پهنه‌های حساس دریایی

مسئول میز ملی گردشگری دریایی، ساحلی و تالابی کشور، گفت: کتابچه راهنمای سرمایه گذاری سبز در پهنه های حساس دریایی، ساحلی و تالابی با مشارکت وزارت میراث فرهنگی، سازمان بنادر و دریانوردی و سازمان حفاظت محیط زیست تدوین می شود.
کد خبر: ۹۹۵۷۶

تدوین کتابچه راهنمای سرمایه گذاری سبز در پهنه‌های حساس دریایی

 

مهدی شیرخانی در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به نقش مهم تالاب‌ها و زیستگاه‌های حساس ساحلی و دریایی در توسعه توریسم دریایی و لزوم حفاظت و بهره برداری پایدار از این منابع طبیعی از تدوین کتابچه راهنمای سرمایه گذاری سبز خبر داد.

مسئول میز ملی گردشگری دریایی، ساحلی و تالابی کشور، گفت: کتابچه راهنمای سرمایه گذاری سبز در پهنه‌های حساس دریایی، ساحلی و تالابی با مشارکت وزارت میراث فرهنگی، سازمان بنادر و دریانوردی و سازمان حفاظت محیط زیست تدوین می‌شود.

به گفته وی، در همین راستا تفاهم نامه‌ای مشترک توسط وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با سازمان بنادر و دریانوردی و سازمان حفاظت محیط زیست منعقد شده است.

شیرخانی اذعان داشت: تهیه کتابچه راهنمای سرمایه گذاری سبز در پهنه‌های حساس دریایی، ساحلی و تالابی، زمینه توسعه پایدار کشور از طریق همکاری‌های فرابخشی را فراهم خواهد کرد.

گفتنی است، میز ملی گردشگری دریایی، ساحلی و تالابی کشور در قالب شش کارگروه گردشگری آبی در قالب دریا، تالاب، ساحل، رودخانه و سازه‌های آبی سد‌ها و چشمه‌ها دیده شده است؛ بر این اساس کارگروه‌های مذکور شامل کارگروه رودخانه‌ها و پارک آبخیزها، کارگروه گردشگری در سازه‌ها و سدها، کارگروه گردشگری ورزشی در پهنه‌های آبی، باستان شناسی دریایی و میراث فرهنگی زیرآب و نیز کارگروه گردشگری دسترس پذیر در پهنه‌های آبی است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار