۲۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۹

توسعه گردشگری در بندر لافت با تعریف مسیر گردشگری

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان از توسعه گردشگری در بندر تاریخی لافت جزیره قشم، به واسطه تعریف مسیر گردشگری خبر داد.
کد خبر: ۹۹۵۶۹

توسعه گردشگری در بندر لافت با تعریف مسیر گردشگری

 

به گزارش مانا از هرمزگان، محمد محسنی در دیدار با محمد آتشین‌ماه شهردار و مدیر پایگاه بافت تاریخی بندر لافت اظهار کرد: در راستای مرمت و ساماندهی آثار تاریخی و توسعه گردشگری بندر تاریخی لافت، می‌توان همکاری خوبی را در پیش گرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان با اشاره به قدمت دریانوردی و فعالیت‌های تجاری در این شهر، ادامه داد: پایگاه ملی بافت تاریخی لافت یکی از سه پایگاه ملی استان و یکی از هشت پایگاه ملی خلیج‌فارس به شمار می‌آید.

وی در بخش دیگری از سخنانش نیز با تاکید بر توسعه گردشگری دریایی در لافت، عنوان کرد: با همکاری منطقه آزاد قشم، شهرداری بندر لافت و این اداره‌کل، تعدادی مرمت جداره‌ها، بادگیرها و کف‌سازی بافت تاریخی انجام می‌شود.

محسنی در خصوص دفتر پایگاه بافت تاریخی لافت گفت: دفتر پایگاه بافت تاریخی لافت آماده بهره برداری است و امیدواریم از طریق جذب اعتبارات استانی این پایگاه را تجهیز و به بهره برداری برسانیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه در نظر داریم برای توسعه گردشگری بافت تاریخی بندر لافت یک مسیر گردشگری تعریف کنیم، افزود: در این مسیر گردشگری قلعه تاریخی نادری، چاه‌های تلا و بام لافت به هم متصل می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان تاکید کرد: گردشگری یکی از راه‌های حفظ و احیاء بافت‌های تاریخی است و تعریف مسیرهای گردشگری در این بافت‌ها می‌تواند باعث ایجاد جریان زندگی در کالبد قدیم شود و از فرسودگی عینی و ذهنی بافت جلوگیری کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار