۲۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۶

فعالیت ۲۸ طرح ساماندهی شنا در نوار ساحلی خزر

معاون ستاد ساماندهی سواحل و دریای استانداری مازندران، گفت: تعداد طرح‌های ساماندهی شنای فعال در نوار ساحلی خزر با مدیریت بخش خصوصی به ۲۸ طرح رسید.
کد خبر: ۹۹۵۴۹

 

فعالیت ۲۸ طرح ساماندهی شنا در نوار ساحلی خزر

فضل الله کیقبادی در گفتگو با خبرنگار مانا گفت: به منظور ایجاد شرایط امن و استاندارد برای شنای گردشگران از ابتدای خرداد ماه امسال ۱۳ طرح ساماندهی شنا در نوار ساحلی استان مازندران فعالسازی شدند که در ادامه با آماده سازی سایر طرح‌ها، هم اکنون و پس از گذشت دو ماه تعداد طرح‌های فعال به ۲۸ طرح رسیده است.

معاون ستاد ساماندهی سواحل و دریای استانداری مازندران، افزود: بر‌اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته تعداد طرح‌های فعال ساماندهی شنا در نوار ساحلی استان مازندران تا اوایل مرداد ماه به ۳۷ طرح خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه این طرح‌های ساماندهی با نظارت استانداری و توسط سرمایه گذار بخش خصوصی اداره می‌شوند، اذعان داشت: در این طرح‌های ساماندهی شنا، ناجیان غریق توسط سرمایه گذاران طرح‌ها مستقر می‌شوند تا در صورت بروز حادثه احتمالی بتوانند نسبت به امداد و نجات سریع اقدام کنند.

کیقبادی یادآور شد: طرح‌های ساماندهی در نقاط امن ساحلی ایجاد شوند تا هیچگونه خطری در هنگام شنا متوجه گردشگران نشود، لذا گردشگران باید برای شنا به این طرح‌ها مراجعه کنند و از شنا در سایر نقاط ساحلی به طور جد خودداری کنند.

این مقام مسئول در استان مازندران تصریح کرد: بر‌اساس آخرین بررسی‌های کارشناسی صورت گرفته، ۵۵۰ نقطه حادثه خیز در طول نوار ساحلی استان مازندران شناسایی شده است که از سوی استانداری مازندران تلاش شده در اکثر این نقاط ناجیان غریق جهت انجام خدمات امداد و نجات احتمالی مستقر باشدند.

معاون ستاد ساماندهی سواحل و دریای استانداری مازندران با اشاره به اینکه همواره آمار‌های غرق شدگی‌ها حاکی از این است که تمام غرق شدگی‌ها در نقاط خارج از طرح‌های ساماندهی صورت گرفته است، بیان داشت: حضور ناجیان غریق نقش مهمی در کاهش چشمگیر غرق شدگی‌ها خواهد داشت، همانطور که سال گذشته شاهد این مهم بودیم.

این مقام مسئول در استانداری مازندران، دلیل تعویق در فعال سازی تمام طرح‌های استان را به پسروی آب دریای خزر نسبت داد و اظهار داشت: بسیاری از طرح‌های شنا در طول نوار ساحلی استان به دلیل پسروی ۸۰ متری دریای خزر در برخی نقاط ساحلی باید جابه‌جا می‌شدند که این امر هم اکنون در حال انجام است.

این مقام مسئول در استان مازندران تصریح کرد: بر‌اساس آخرین بررسی‌های کارشناسی صورت گرفته، ۵۵۰ نقطه حادثه خیز در طول نوار ساحلی استان مازندران شناسایی شده است که از سوی استانداری مازندران تلاش شده در اکثر این نقاط ناجیان غریق جهت انجام خدمات امداد و نجات احتمالی مستقر باشند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار