۲۴ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۹

برگزاری مانور مدیریت بحران در بندر کنگان

رئیس اداره اچ. اس. ای، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل اداره کل بنادر و دریانوردی بوشهر گفت: مانور شرایط اضطرار (زلزله) در بندر کنگان با موفقیت اجرا شد.
کد خبر: ۹۹۵۴۶

برگزاری مانور مدیریت بحران با موضوع شرایط اضطرار در بندر کنگان

 

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر نرگس علیپور با اشاره به عملیات مانور در بندر کنگان اظهار کرد: براساس سناریو مانور، کارکنان اداره بندر کنگان در محل کار مشغول به انجام فعالیت بودند که با لرزش درب و پنجره‌های ساختمان متوجه وقوع زلزله شدند.

وی بیان کرد: کارکنان پس از وقوع زلزله براساس تجربیات قبلی و آموزش‌های مربوطه در نقاط امن ساختمان پناه گرفته و پس از توقف لرزه اولیه و احتمال وقوع زلزله بزرگتر، رئیس بندر درخواست خروج تمامی کارکنان را اعلام کرد.

علیپور ادامه داد: در ادامه با توجه به بزرگی زلزله و احتمال آسیب‌دیدگی افراد، درخواست تشکیل پست فرماندهی حادثه متشکل از فرماندهان تیم‌های آتش‌نشانی، یگان حفاظت، هلال احمر، سرپرست اپراتور بندر، تیم دریایی و بندری و مسئول روابط عمومی در بیرون از ساختمان اداری و در نقطه‌ای امن برگزار شد.

وی افزود: در این راستا اقدامات اولیه مورد نیاز انجام شد و پس از آمارگیری، یگان حفاظت و کارشناس امور اداری متوجه عدم حضور یکی از کارکنان شدند.

رئیس اداره اچ.اس.ای، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل اداره کل بنادر و دریانوردی بوشهر تصریح کرد: براساس ارزیابی‌ها مشخص شد فرد یاد شده در برج کنترل بوده و به دلیل مسدود بودن راه خروجی در مرکز یاد شده محبوس شده است که پس از باز شدن راه دسترسی، نسبت به درمان فرد آسیب‌دیده اقدام شد.

وی گفت: در پایان با توجه به حصول اطمینان از تخلیه کامل ساختمان، پایان عملیات اعلام و با توجه به اعلام وقوع مجدد زمین‌لرزه، دستور کنترل عدم ورود کارکنان به محیط‌های سرپوشیده صادر شد.

علیپور افزود: همچنین از سوی رئیس اداره بندر و دریانوردی کنگان دستور آمادگی برای بهسازی و ایمن‌سازی ساختمان و تجهیزات، محکم کردن تجهیزات نصب شده روی دیوار و رعایت فاصله مناسب میز کار از کمدها و پنجره‌ها و رعایت نکات ایمنی با نظارت تیم آتش‌نشانی صادر شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار