۲۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۷
مدیرکل شیلات هرمزگان مطرح کرد:

آذرماه، آخرین مهلت برداشت مزارع میگو است/ پرورش‌دهندگان میگو مزارع را بیمه کنند

مدیرکل شیلات استان هرمزگان از وجود حدود ۵۰ هزار هکتار اراضی مستعد پرورش میگو در این استان خبر داد و گفت: پرورش‌دهندگان تا ۱۰ شهریورماه فرصت دارند نسبت به ذخیره‌سازی مزارع اقدام نمایند و پایان آذرماه نیز آخرین فرصت برداشت میگوی پرورشی است.
کد خبر: ۹۹۵۴۲

آذرماه، آخرین مهلت برداشت مزارع میگو است/ پرورش‌دهندگان میگو مزارع را بیمه کنند

 

به گزارش مانا از بندرعباس، مسعود بارانی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: فعالیت‌های دانشگاهی و تحقیقاتی در تحقق برنامه‌های شیلاتی به ویژه در برنامه‌های توسعه‌ای شیلات، نقش اساسی دارد.

وی تصریح کرد: امید داریم بتوانیم با بهره‌گیری از فعالیت‌های پژوهشی و دانشگاهی، زمینه‌‎های توسعه بیش از پیش فعالیت‌های شیلاتی را فراهم سازیم.

مدیرکل شیلات هرمزگان گفت: وجود ۱۱۳ هزار تُن ظرفیت پرورش ماهی در قفس، حدود ۵۰ هزار هکتار اراضی مستعد پرورش میگو، وجود بیش از ۴۰ هزار نفر صیاد، ۱۹ بندر صیادی، ۷۰۰۰ شناور صیادی، ظرفیت‌های قابل توجه در زمینه ماهیان زینتی، گرمابی، خاویاری، جلبک و... بیانگر ظرفیت ویژه استان هرمزگان در زمینه‌های شیلاتی است.

بارانی با بیان اینکه بی‌تردید افزایش میزان بهره‌مندی از این ظرفیت‌ها می‌تواند موجب توسعه بیش از پیش شیلات و اقتصاد استان را فراهم سازد تصریح کرد: بی‌شک تعامل و همکاری‌های موجود بین شیلات و مراکز دانشگاهی می‌تواند زمینه‌ساز اجرایی شدن سیاست‌های سازمانی و تحقق شعار سال باشد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه برنامه‌های حمایتی شیلات از صنعت میگو مستمر است، صنعت میگو را بخش مهمی در اقتصاد استان دانست.

وی با اشاره به اهمیت تلاش در جهت مرتفع‌سازی مسائل و مشکلات تکثیر و پرورش میگو در هرمزگان گفت: پرورش دهندگان تا ۱۰ شهریورماه فرصت دارند نسبت به ذخیره‌سازی مزارع اقدام نمایند و پایان آذرماه آخرین فرصت برداشت میگوی پرورشی است.

بارانی گفت: بیمه میگوی پرورشی یکی از فرصت‌هایی است که می‌تواند در صورت بروز خسارت، بخشی از هزینه‌های پرورش‌دهندگان را جبران نماید، به همین دلیل نیز توصیه می‌شود پرورش دهندگان در این خصوص اهتمام ویژه داشته باشند.

مدیرکل شیلات هرمزگان با اظهار اینکه استفاده از غذای سالم و باکیفیت همراه با مکمل‌ها برای کنترل بیماری در مزارع بسیار موثر است، افزود: تمامی بهره‌برداران ملزم به رعایت موارد فنی و بهداشتی هستند و از دستگاه‌های اجرایی ذیربط نیز انتظار می‌رود همکاری لازم را در این خصوص داشته باشند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار