۲۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۲

صدور هشدار دریایی سطح زرد در سواحل بوشهر

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر از صدور هشدار دریایی سطح زرد در خلیج‌فارس و سواحل استان خبر داد و گفت: سرعت ۴۰ کیلومتری وزش باد و ارتفاع موج دریا در خلیج فارس تا ۲ متر از مخاطرات این هشدار دریایی است.
کد خبر: ۹۹۵۳۲

صدور هشدار دریایی سطح زرد در سواحل بوشهر

حسین مستانه در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر، با اشاره به صدور هشدار دریایی سطح زرد در خلیج فارس و سواحل استان بوشهر اظهار داشت: این هشدار دریایی تا ۲۵ تیر ماه ادامه دارد.

وی وزش باد شدید شمال غربی، افزایش ارتفاع موج خلیج فارس را از مخاطرات هشدار دریایی سطح زرد دانست و بیان کرد: وزش باد با سرعت بیش از ۴۰ تا ۴۲ کیلومتر در ساعت و افزایش ارتفاع موج دریا خلیج‌فارس بین ۱.۵ تا ۲ متر از مخاطرات این هشدار دریایی است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر منطقه اثر هشدار دریایی سطح زرد را سواحل استان بوشهر و خلیج فارس دانست و افزود: اختلال در فعالیت‌های دریایی خلیج فارس، خطر غرق شدن شناور به‌ویژه قایق و دیگر شناورها، پاره شدن تور صیادی، خطر غرق شدن شناگران و خسارت به تأسیسات در حوزه دریا و ساحل از دیگر مخاطرات هشدار دریایی است.

مستانه با تأکید بر پرهیز از تردد دریایی به‌ویژه خروج شناور‌ها از اسکله‌های تجاری و صیادی استان بوشهر گفت: دریا در سواحل و فرا ساحل شمالی و مرکزی استان بوشهر از ۲۵ تیر مواج و متلاطم است.

وی افزایش رطوبت در سواحل استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: رطوبت و شرجی در نوار ساحلی استان بوشهر تا ۸۹ درصد ثبت شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار