۱۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۷

چهار کشتی نهاده‌های دامی در لنگرگاه بندر امام خمینی پهلو گرفتند

مدیرکل پشیبانی امور دام خوزستان گفت: چهار فروند کشتی اقیانوس پیما حامل نهاده‌های دامی در لنگرگاه بندر امام خمینی پهلو گرفتند.
کد خبر: ۹۹۵۱۳

 

چهار کشتی نهاده‌های دامی در لنگرگاه بندر امام خمینی پهلو گرفتند

 

حمید بدوی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار مانا افزود: این چهار محموله شامل سه فروند کشتی کنجاله سویا و یک فروند کشتی حامل ذرت دامی در مجموع به وزن ۲۸۰ هزار تُن است.
وی گفت: این محموله‌های نهاده‌های دامی توسط شرکت پشتیانی امور دام کشور وابسته به وزارت جهادکشاورزی از برزیل سفارش و خریداری شده است.
بدوی اظهار داشت:عملیات پهلوگیری این کشتی‌ها در اسکله‌های بندر امام خمینی به زودی پس از انجام کار‌های فنی و تأمین ارز مورد نیاز و انجام آزمایش‌های استاندارد و قرنطینه انجام می‌شود.
مدیرکل پشتیبانی امور دام خوزستان افزود: با توجه به حجم واردات و انبارش نهاده‌های دامی در بندر امام خمینی، تا پایان سال جاری هیچگونه مشکلی برای تأمین واحد‌های دامداری و مرغداری وجود ندارد.
بدوی در ادامه افزود: چندین فروند کشتی نهاده‌های دامی در مسیر بندر امام خمینی هستند که در روز‌های آینده در لنگرگاه بندر امام خمینی پهلو می‌گیرند.
به گزارش مانا، حدود ۸۰ درصد حجم کالا‌های اساسی (نهاده‌های دامی و غلات) مورد نیاز کشور، از طریق بندر امام خمینی وارد می‌شود.
بندر امام خمینی به عنوان دومین بندر بزرگ جمهوری اسلامی ایران در ۱۲۰ کیلومتری جنوب اهواز و در آبراه خورموسی در محدوده آب‌های شمال غرب خلیج فارس واقع شده است و سالانه حدود ۵۰ میلیون تُن کالا‌های نفتی و غیرنفتی در این بندر تخلیه و بارگیری می‌شود.
ظرفیت سالانه تخلیه و بارگیری کالا‌های نفتی و غیرنفتی در بندر امام خمینی ۶۰ میلیون تُن است.  

ارسال نظرات
آخرین اخبار