۱۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۶

هشدار دریایی سطح زرد در خلیج فارس و نوار ساحلی استان بوشهر

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از صدور هشدار دریایی سطح زرد در نوار ساحلی استان خبر داد و گفت: سرعت ۴۰ کیلومتری وزش باد و ارتفاع موج دریا در خلیج فارس تا ۲ متر از مخاطرات این هشدار دریایی است.
کد خبر: ۹۹۴۸۲

هشدار دریایی سطح زرد در خلیج فارس و نوار ساحلی استان بوشهر

 

فرج‌الله شکوهی‌پور در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر، با اشاره به مواج شدن خلیج فارس از صدور هشدار دریایی سطح زرد خبر داد و اظهار داشت: هشدار دریایی سطح زرد در نوار ساحلی استان بوشهر تا روز سه‌شنبه ۱۹ تیر ماه ادامه دارد.

وی وزش باد شدید شمال غربی، افزایش ارتفاع موج خلیج فارس را از مخاطرات هشدار دریایی سطح زرد دانست و بیان کرد: وزش باد با سرعت بیش از ۴۰ کیلومتر در ساعت و افزایش ارتفاع موج دریای خلیج‌فارس تا ۲ متر از مخاطرات این هشدار دریایی است.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر منطقه اثر هشدار دریایی سطح زرد را سواحل استان بوشهر و خلیج فارس دانست و افزود: اختلال در فعالیت‌های دریایی خلیج فارس، خطر غرق شدن شناور به‌ویژه قایق و دیگر شناورها، پاره شدن تور صیادی، خطر غرق شدن شناگران و خسارت به تأسیسات در حوزه دریا و ساحل از دیگر مخاطرات هشدار دریایی است.

شکوهی‌پور باتأکید بر پرهیز از تردد دریایی به‌ویژه خروج شناور‌ها از اسکله‌های تجاری و صیادی استان بوشهر گفت: جهت وزش باد در استان بوشهر متغیر، غالباً جنوب غربی تا شمال غربی با سرعت ۸ تا ۳۲ گاهی تا ۴۲ کیلومتر در ساعت و در طول روز در فراساحل شمالی و مرکزی ۱۶ تا ۴۶ کیلومتر در ساعت است.

وی از افزایش دمای هوا در استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: دمای هوا و رطوبت نسبی و شرجی در استان بوشهر در این هفته افزایشی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر اکنون ارتفاع موج دریای خلیج فارس را ۱.۵ متر اعلام و تصریح کرد: ارتفاع موج دریا تا سه شنبه هفته جاری به بیش از ۲ متر افزایش می‌یابد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار