۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۷

افق جدیدی در توسعه دریامحور شکل گرفته است/ در حوزه سازه‌های دریایی به خودکفایی رسیده‌ایم

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان شیلات ایران با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی توسعه دریامحور از سوی مقام معظم رهبری، گفت: با ابلاغ این سیاست‌ها، افق جدیدی در توسعه دریامحور شکل گرفته است.
کد خبر: ۹۹۴۶۲
افق جدیدی در توسعه دریامحور شکل گرفته است/ در حوزه سازه‌های دریایی به خودکفایی رسیده‌ایم

سید حسین حسینی در آیین گرامیداشت روز جهانی دریانورد که با حضور مدیرعامل، اعضای هیئت عامل و سایر مسئولان سازمان بنادر و دریانوردی، جمعی از دریانوردان نمونه سراسر کشور و مدیران ارشد ارگان‌های دریایی برگزار شد، اظهار داشت: روز جهانی دریانورد را به تمامی دریانوردان کشور تبریک می‌گویم و باید بگویم دریانورد و صیاد نمونه کسی است که بتواند آنچه متعلق به همه کشور است را حفظ کند و نگاهدار منابع کشور در حوزه دریایی باشد.
وی ادامه داد: اقدامات بسیار خوبی در دولت مردمی سیزدهم در حوزه دریایی و صیادی رخ داده است و به طور مثال سخت و زیان‌آور بودن اجحافی بود که با پیگیری دولت و حمایت مجلس شورای اسلامی حل شد و مراحل آن در حال پیشبرد است.
معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه نگاه ویژه کشور در حوزه بهره‌برداری پایدار، ایجاد سازه‌های دریایی است، بیان کرد: دریا باید به عنوان یک محیط زیست و اکوسیستم دیده شود و شاهد رشد ۵۰ درصدی در صادرات آبزیان هستیم و این موضوع دستاوردی است که توسط جامعه سختکوش صیادی کشور و حمایت دولت سیزدهم رقم خورده است.
رییس سازمان شیلات ایران با اشاره به اینکه یکی از مهم ترین اقدامات صورت گرفته، خودکفایی در سازه‌های دریایی است، خاطرنشان کرد: این دستاورد با بیش از ۸۵ درصد توسط توان داخلی ساخته شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار