۱۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۹
استاندار هرمزگان مطرح کرد:

آغاز طرح توسعه ریلی بندر شهید رجایی

استاندار هرمزگان از آغاز طرح توسعه ریلی داخلی بندر شهید رجایی خبر داد.
کد خبر: ۹۹۴۶۰

آغاز طرح توسعه ریلی بندر شهید رجایی

 

به گزارش خبرنگار مانا از بندرعباس، مهدی دوستی در همایش تجلیل از صنعت‌گران و معدن‌کاران نمونه هرمزگان اظهار کرد: در تلاش هستیم بیمه‌ها را برای کاهش ریسک سرمایه‌گذاری در حوزه دریا، ترغیب کنیم.

وی این تلاش‌ها در راستای اقتصاد دریا پیگیری می‌شود افزود: پوشش ریسک‌ها بود و در این راستا در تلاش هستیم تا حضور بیمه‌ها در حوزه‌های صنایع دریایی را تقویت کنیم.

استاندار هرمزگان با اشاره به لزوم توسعه دریا محور در کشور افزود: بیمه، تئوری اعداد بزرگ است که ما را به دور باطلی دچار کرده و با توجه به حجم کوچک اقتصاد دریا، بیمه به این حوزه ورود نمی‌کند و به همین دلیل نیز، حجم اقتصاد دریا رشد نمی‌کند.

دوستی در بخش دیگری از سخنانش گفت: در راستای توسعه بندر شهید رجایی و حل چالش‌های این بندر، امروز ۲۵۰ هزار تن سیلوی در دست ساخت داریم.

این مقام مسئول با اشاره به نقش هرمزگان در صادرات و واردات کالا در کشور، ادامه داد: طرح توسعه شبکه ریلی داخلی بندر شهید رجایی نیز آغاز شده است.

استاندار هرمزگان همچنین با اشاره به افزایش ظرفیت زیرساختی در بندر شهید رجایی، عنوان کرد: بحث الحاق اراضی ۲۴۰۰ هکتاری به این بندر نیز انجام شده است.

وی در ادامه سخنانش تصریح کرد: بخش دیگر تمرکز خود را بر روی بهبود محیط کسب و کار معطوف کرده‌ایم و موفق شدیم امنیت سرمایه‌گذاری هرمزگان را از رتبه ۱۹ قبل از دولت سیزدهم به رتبه نخست برسانیم چرا که معتقدیم انباشت سرمایه مادر توسعه است.

دوستی تاکید کرد: در بحث توسعه معدنی، به کانی‌های غیر فلزی نیز توجه کرده و تلاش داریم زیرساخت‌های مورد نیاز در این بخش، مانند ایجاد بندر تخصصی در «خمیر» را توسعه دهیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار