۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۹

افزایش سرعت وزش باد در نوار ساحلی بوشهر تا ۶۰ کیلومتر

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان بوشهر از افزایش سرعت وزش باد بر روی دریا تا ۶۰ کیلومتر در ساعت خبر داد و گفت: خلیج‌فارس در سواحل استان بوشهر تا ۱۵ تیر ماه متلاطم و مواج است.
کد خبر: ۹۹۴۳۲

افزایش سرعت وزش باد در نوار ساحلی بوشهر تا ۶۰ کیلومتر


زهرا راستگو در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر، از صدور هشدار دریایی سطح نارنجی در نوار ساحلی استان خبر داد و اظهار داشت: تا جمعه ۱۵ تیرماه خلیج فارس و سواحل استان بوشهر مواج و متلاطم است.

وی، وزش باد شدید شمال غربی تا بیش از ۶۰ کیلومتر در ساعت را از جمله مخاطرات هشدار دریایی سطح نارنجی بر روی خلیج‌فارس و نوار ساحلی استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: افزایش ارتفاع موج دریا تا ۳ متر از دیگر مخاطرات هشدار دریایی سطح نارنجی در استان بوشهر است.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان بوشهر احتمال نفوذ گرد و غبار فرامنطقه‌ای و خیزش گرد و خاک محلی در نوار ساحلی استان بوشهر را از دیگر مخاطرات این هشدار هواشناسی دانست و بیان کرد: با توجه به اختلال در فعالیت‌ها از تردد شناور‌های سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی در خلیج‌فارس جلوگیری شود، چون احتمال غرق شدن آن‌ها وجود دارد.  

راستگو با هشدار در خطر غرق شدن شناگران در مناطق تحت تأثیر اضافه کرد: تمهیدات لازم برای پیشگیری از هرگونه خسارت و حوادث احتمالی اندیشیده شود.

وی تداوم وزش باد با جهت شمالی تا اوایل امشب را سبب مواج و متلاطم شدن سواحل جنوبی استان بوشهر اعلام و خاطرنشان کرد: از امروز تا روز پنج شنبه ۱۴ تیر ماه دمای هوا در برخی نقاط استان بوشهر به آستانه ۵۰ درجه سلسیوس خواهد رسید.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان بوشهر اکنون جهت وزش باد در استان را غالباً شمال غربی تا جنوب غربی با سرعت ۱۰ تا ۴۴ کیلومتر در ساعت اعلام و خاطرنشان کرد: سرعت وزش باد بر روی دریا و سواحل استان بوشهر به بیش از ۴۴ کیلومتر در ساعت خواهد رسید.

راستگو بیان کرد: امروز ارتفاع موج خلیج فارس در نوار ساحلی استان بوشهر تا ۲ متر رسیده و از فردا به بیش از ۳ متر افزایش می‌یابد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار