۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۴

افزودن بالغ بر ۳۵۰ هکتار بر وسعت جنگل‌های دریایی کشور

مدیر کل دفتر زیست بوم‌های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست، گفت: در راستای پویش کاشت یک میلیارد نهال، با جلب مشارکت صنایع، بالغ بر ۳۵۰ هکتار بر وسعت جنگل‌های مانگرو کشور اضافه شد.
کد خبر: ۹۹۴۰۸

افزودن بالغ بر ۳۵۰ هکتار بر وسعت جنگل‌های دریایی کشور


محمد طالبی متین در گفتگو با خبرنگار مانا، اظهار داشت: با توجه به شرایط کشور و نگاه توسعه‌ای به دریا، در سال گذشته سلسله اقداماتی از سوی دفتر زیست بوم‌ها و سواحل دریایی انجام شده است.

مدیر‌کل دفتر زیست بوم‌های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست، ادامه داد: برنامه‌های اقدام ملی حفاظت از گونه‌های تدوین شده در سال گذشته و سال‌های قبل تر، وارد فاز اجرا شده‌اند.

این مقام مسئول در معاونت محیط زیست دریایی، اذعان داشت: در راستای پویش کاشت یک میلیارد نهال، با جلب مشارکت صنایع، بالغ بر ۳۵۰ هکتار بر وسعت جنگل‌های مانگرو کشور اضافه شد.

وی خاطرنشان ساخت: با توجه به اهمیت زیست بوم‌های دریایی خلیج فارس و چالش‌هایی که در برابر آن‌ها قرار دارند، اقداماتی برای حفاظت و مدیریت پایدار منابع دریایی این منطقه لازم است؛ برنامه‌ها و سیاست‌های بیشتری برای کاهش آلودگی و محافظت از زیست بوم‌ها و جانوران دریایی باید اجرا شود.

طالبی متین عنوان کرد: همچنین، آموزش و افزایش آگاهی عمومی درباره اهمیت حفاظت از زیست بوم‌های دریایی و تأثیرات منفی فعالیت‌های انسانی بر آن‌ها ضروری است؛ دولت‌ها و سازمان‌های محیط زیست باید با همکاری منطقه‌ای و بین‌المللی، تلاش کنند تا استاندارد‌ها و قوانین سختگیرانه تری برای کنترل آلودگی دریایی و تخریب زیست بوم‌های دریایی اعمال کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار