۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۴

راه اندازی مرکز تحقیقات محیط زیستی خلیج فارس در جزیره هرمز

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از راه اندازی مرکز تحقیقات محیط زیستی خلیج فارس و دریای عمان در جزیره هرمز در آینده نزدیک خبر داد.
کد خبر: ۹۹۴۰۳

راه اندازی مرکز تحقیقات محیط زیستی خلیج فارس در جزیره هرمز


علی سلاجقه در گفتگو با خبرنگار مانا یکی از مهمترین اقدامات دولت سیزدهم در راستای حفاظت از محیط زیست آبهای جنوبی کشور را برقراری ارتباط مجدد با کنوانسیون راپمی و فعال شدن مجدد این کنوانسیون اعلام کرد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست بر نقش مهم کنوانسیون بین‌المللی راپمی از طریق همکاری‌های مشترک کشورهای حاشیه خلیج فارس و دریای عمان در حفاظت از محیط زیست این دریاها تأکید کرد.

وی اذعان داشت: در راستای اجرای وظایف سازمان محیط زیست در قبال حفاظت هر چه بیشتر از محیط زیست خلیج فارس و دریای عمان در محدوده آبهای داخلی به زودی مرکز تحقیقات محیط زیستی خلیج فارس و دریای عمان در جزیره هرمز راه‌اندازی خواهد شد.

به گفته سلاجقه، با راه‌اندازی مرکز تحقیقات محیط زیست خلیج فارس و دریای عمان در جزیره هرمز، شاهد حفاظت هر چه بیشتر از آبهای جنوبی کشور خواهیم بود.

کنوانسیون کویت یا همان راپمی در زمینه حفظ محیط زیست خلیج‌فارس و دریای عمان فعالیت می‌کند. شورای راپمی که متشکل از وزرای محیط زیست کشورهای عضو کنوانسیون کویت است بالاترین رده اجرایی تصمیم‌گیری راپمی است. مسئولیت اجرای وظایف شورا در دوره زمانی مابین جلسات، برعهده کمیته اجرایی (Executive Committee) است که جلسات آن باید هر ساله برگزار شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار