۰۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۷

گرما و تمهیدات پیشگیرانه برای جلوگیری از حوادث در بنادر بوشهر

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: با آغاز فصل تابستان و افزایش محسوس دما در مقایسه با سال گذشته، تمهیدات پیشگیرانه برای جلوگیری از حوادث احتمالی و بویژه آتش سوزی پیش بینی شده است.
کد خبر: ۹۹۳۸۰

گرما و تمهیدات پیشگیرانه برای جلوگیری از حوادث در بنادر بوشهر

 

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، مصطفی حاجی رضایی در کمیته ایمنی اداره کل بنادر و دریانوردی بنادر استان بوشهر اظهار داشت: با آغاز فصل تابستان و افزایش محسوس دما در مقایسه با سال گذشته، تمهیدات پیشگیرانه برای جلوگیری از حوادث احتمالی و بویژه آتش سوزی پیش بینی شده است.
وی افزود: بخش عمده اقدام‌های صورت گرفته مربوط به توسعه ناوگان آتش نشانی است که نسبت به استقرار شناور‌های آتشخوار و خودرو‌های آتش نشانی و سیستم ثابت اطفاء حریق در بنادر اقدام شده است.
معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اظهار کرد: با وجود آماده به کاری نیرو‌ها و تجهیزات آتش نشانی بخش اصلی و انکارناپذیر برای جلوگیری از حوادث آتش سوزی متوجه مالک شناور‌ها و دریانوردان است که باید به رعایت نکات ایمنی اهتمام لازم را داشته باشند.
حاجی رضایی بیان کرد: همچنین باید حداقل یک ملوان آموزش دیده به صورت ۲۴ ساعته روی شناور‌های سنتی استقرار داشته باشد چراکه براساس تجربه در بسیاری از موارد وقوع حادثه آتش سوزی با وجود ملوان روی شناور، آتش در اسرع وقت مهار و از شعله ور کامل شناور و سرایت آتش به سایر شناور‌ها جلوگیری شده است.
وی افزود: مالکان شناور‌ها و دریانوردان در صورت بروز هر گونه سانحه دریایی و یا حادثه آتش سوزی باید فوری از طریق کانال ۱۶ وی. اچ. اف یا سامانه تلفنی ۱۵۵۰ تماس حاصل کنند.
معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر  یادآور شد: براساس پایش‌های انجام شده نیاز‌های مهم بنادر به تجهیزات آتش نشانی شناسایی شده تا بر حسب اولویت نسبت به تامین آن اقدام شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار