۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۶

دانشکده اختصاصی دریایی و بندری تاسیس می‌شود

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادرودریانوردی از تأسیس دانشکده بندری و دریایی با همکاری دانشگاه تهران در راستای سیاست‌های ابلاغی توسعه دریامحور خبر داد و تأکید کرد: دانشگاه تهران آمادگی اولیه‌اش را برای تأسیس دانشکده بندری و دریایی با مدیریت علمی سازمان بنادرودریانوردی اعلام کرده است.
کد خبر: ۹۹۳۷۴

دانشکده اختصاصی دریایی و بندری تاسیس می‌شود

 

به گزارش مانا، علی‌اکبر صفایی در نشست ماهانه مدیران این سازمان با اعلام این خبر، افزود: تأسیس و فعالیت دانشکده اختصاصی بندری و دریایی، یکی از نیازهای کشور است که امیدوارم با همکاری دانشگاه تهران به زودی شاهد تحقق آن باشیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به روند رو به رشد شاخص‌های عملیاتی بنادر بازرگانی کشور طی سه ماه گذشته از سال جاری، اظهار کرد: افزون بر آغاز بهره‌برداری از پروژه‌های مهم بندری و دریایی با دستور وزیر راه وشهرسازی، ۴۰۰ پروژه بزرگ عمرانی و زیرساختی با اعتبار ۱۴۸ هزار میلیارد تومان (همت) در دست انجام است.

صفایی با اشاره به چالش به کارگیری نیروی انسانی متخصص در بنادر تجاری کشور، از موافقت وزیر راه و شهرسازی برای جذب ۳۰۹ نفر نیروی انسانی متخصص و ماهر از طریق آزمون استخدامی فراگیر دستگاه‌های اجرایی سال ۱۴۰۳ خبر داد.

به گفته مدیرعامل سازمان بنادرودریانوردی همچنین موافقت سازمان اداری و استخدامی کشور برای جذب ۲۵۹ نفر از دانشجویان دانشگاه علوم دریایی و دریانوردی چابهار نیز اخذ شده است.

صفایی اجرایی سازی راهبرد توسعه و تسهیل فضای کسب و کار در بنادر تجاری را یکی از اقدامات مهم سازمان بنادر و دریانوردی برشمرد و گفت: سامانه توسعه فضای کسب وکار، برای خدمت رسانی به مردم و علاقه‌مندان به فعالیت در مشاغل دریایی و بندری، بزودی رونمایی و عملیاتی خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پایان با اشاره به هشتمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، ابراز امیدواری کرد جامعه دریایی و بندری تمام ظرفیت خبرگی و مرجع بودن خود را برای تحقق مشارکت و حضور حداکثری در انتخابات پیش‌رو به کارگیرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار