۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۴

آغاز پروژه گردشگری آشوراده با همکاری صندوق ملی محیط زیست

پروژه گردشگری جزیره آشوراده با مشارکت صندوق ملی محیط زیست کشور همزمان با عید غدیر کلنگ زنی خواهد شد.
کد خبر: ۹۹۳۶۷

آغاز پروژه گردشگری آشوراده با همکاری صندوق ملی محیط زیست


علی سلاجقه در گفتگو با خبرنگار مانا، تصویب و اجرای طرح طبیعت گردی جزیره آشوراده را یکی از مهمترین اقدامات دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: این پروژه گردشگری همزمان با عید غدیر کلنگ زنی خواهد شد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: این پروژه با همکاری صندوق ملی محیط زیست کشور، استانداری گلستان و سرمایه‌گذار بخش خصوصی اجرایی می‌شود.

به گفته وی، سایت پشتیبان گردشگری آشوراده در ساحل بندر ترکمن کلنگ زنی می‌شود و گردشگرانی که قصد سفر به جزیره آشوراده را دارند می‌توانند از امکانات توریستی ایجاد شده در این سایت بهره‌مند شوند.

وی اذعان داشت: با توسعه گردشگری در جزیره آشوراده، علاوه بر رونق اقتصادی منطقه شاهد حفاظت هر چه بیشتر از محیط زیست منطقه میانکاله در محدوده آشوراده و خلیج گرگان خواهیم بود.

به گفته مسئولان گردشگری استان گلستان؛ در سایت ۲۲ هکتاری طرح گردشگری که در جزیره آشوراده اجرایی می‌شود هیچ سازه ناهمگن با محیط زیست منطقه ایجاد نخواهد شد و تمام سازه‌های زیرساختی مورد نیاز در سایت پشتیبان و در عرصه مدنظر در ساحل بندر ترکمن جانمایی شود. این سایت پشتیبان در عرصه‌ای به‌مساحت ۷۱ هکتار در ساحل بندر ترکمن ایجاد خواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار