۰۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۲

فعالیت ۲۳ کارگاه تکثیر میگو در استان بوشهر

مدیرکل شیلات استان بوشهر از فعالیت ۲۳ کارگاه تکثیر میگو در استان با ظرفیت تولید ۳ میلیارد قطعه بچه میگو برای پرورش خبر داد.
کد خبر: ۹۹۳۵۶

فعالیت ۲۳ کارگاه تکثیر میگو در استان بوشهر

 

عقیل امینی در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر ضمن تبریک دهه امامت و ولایت، ظرفیت‌ها، توانمندی‌های و عملکرد شیلات استان در زمینه‌های مختلف را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: فعالیت‌های شیلات یکی از شاخص‌های مهم اقتصادی استان بوشهر محسوب می‌شود که از لحاظ اشتغال‌زایی، درآمد و تأمین بخش مهمی از پروتئین جامعه جایگاه مهمی دارد.

مدیرکل شیلات استان بوشهر لایروبی اسکله، تأمین آب شرب، رنگ‌آمیزی سایبان و دیگر زیرساخت‌های اسکله صیادی بندر ریگ را از مطالبات به حق صیادان عنوان کرد و گفت: برای رفاه حال صیادان این مطالبات به جد پیگیری می‌شود و به‌زودی شاهد برطرف شدن این مسائل خواهیم بود.

امینی با اشاره رونق صنعت پرورش آبزیان از اوایل دهه ۷۰ در استان بوشهر گفت: تا قبل از دولت شهید آیت‌الله رئیسی تعداد ۱۹ کارگاه تکثیر میگو و ۱۱ سایت پرورش در استان بوشهر فعال بود که خوشبختانه در زمان دولت شهید رئیسی کارگاه‌ها به ۲۳ و سایت پرورش میگو به ۱۳ رسید.

وی ادامه داد: در صنعت پرورش ماهی در قفس تا سال ۱۳۹۹ فقط دو مزرعه با ظرفیت اسمی ۵۰۰ تن تولید داشتیم که با آغاز دولت مردمی شهید رئیسی این صنعت در استان رشد بسیار محسوسی داشته به‌گونه‌ای که امروز ۱۶ مزرعه با تعداد ۷۹ قفس با ظرفیتی بیش از ۱۱ هزار تن تولید ماهی فعال است.

وی تصریح کرد: میزان تولید در بخش پرورش ماهی در استخر‌های پیش‌ساخته و بتنی پیش از دولت مردمی شش تن بود و در سال قبل به ۱۴۴ تن افزایش یافت.

مدیرکل شیلات استان بوشهر همچنین با اشاره به فعالیت‌های دیگر این مجموعه از افزایش تولید جلبک، صدف خوراکی و زینتی، ماهیان زینتی، زالو و کرم نرئیس خبر داد و افزود: در سال جاری نخستین کارگاه تولید کرم نرئیس که برای تأمین خوراک مولدین میگو استفاده می‌شود و کارگاه تولید صدف خوراکی در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

امینی با اشاره به تولید لارو و بچه میگو در مراکز تکثیر استان اظهار داشت: در این راستا ۲۳ کارگاه تکثیر میگو در استان بوشهر با ظرفیت تولید سه میلیارد قطعه بچه میگو فعال است. در سه ماه نخست امسال ۱.۵ میلیارد قطعه بچه میگو در ۲۳ کارگاه تکثیر این آبزی تولید شده است.

وی به ذخیره‌سازی میگو در استخر پرورشی اشاره کرد و افزود: براساس برنامه‌ریزی بچه میگو تولیدی در کارگاه‌های تکثیر به پرورش‌دهنده تحویل و در سایت‌های پرورشی استان بوشهر ذخیره‌سازی می‌شود.

مدیرکل شیلات استان بوشهر با اشاره به اینکه تاکنون یک میلیارد ۳۰۰ میلیون قطعه بچه میگو در مراکز پرورشی استان بوشهر ذخیره شده است خاطرنشان کرد: امسال هفت هزار و ۴۸۹ هکتار اراضی ساحلی استان بوشهر در ۱۳ سایت ساحلی برای پرورش میگو فعال شده است.

وی با بیان اینکه اراضی پرورش میگو استان بوشهر امسال نسبت به سال گذشته یک‌هزار و ۳۰۰ هکتار افزایش دارد، اضافه کرد: فعالان عرصه پرورش میگو استان بوشهر تا پایان تیر ذخیره‌سازی لارو‌ها را انجام می‌دهند و پس از ۱۲۰ روز پرورش عملیات برداشت آن آغاز می‌شود.

امینی ادامه داد: فعالان عرصه پرورش‌دهنده میگو در استان بوشهر سال گذشته از ۶ هزار و ۲۰۰ هکتار مزرعه پرورشی حدود ۲۴ هزار تن میگو برداشت کردند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار