۰۲ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۲

افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری کالا در بندر بوشهر به ۱۵ میلیون تُن

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به نقش مهم مجتمع بندری نگین بوشهر گفت: با تکمیل این مجتمع ظرفیت تخلیه و بارگیری کالا در بندر بوشهر از ۷ به ۱۵ میلیون تن افزایش پیدا می‌کند.
کد خبر: ۹۹۳۳۴

افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری کالا در بندر بوشهر به ۱۵ میلیون تُن

 

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، محمد شکیبی نسب در بازدید معاون امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی همراه با شماری از مدیران اقتصادی استان بوشهر از روند فعالیت‌های بندری اظهار کرد: بالا بودن میانگین ماندگاری کالا در بندر بوشهر به حدود دو ماه، به سبب دخیل بودن ۲۸ دستگاه در فرایند ترخیص کالا است.

وی با بیان اینکه اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در ترخیص سریع کالا از بنادر توجه ویژه دارد، گفت: انتظار می‌رود دستگاه‌های ذی‌ربط نیز در این فرایند اهتمام لازم داشته باشند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از تعیین تکلیف کالا‌های متروکه و رسوبی در بندر بوشهر خبر داد و تصریح کرد: با تلاش انجام گرفته و همکاری دستگاه‌های متولی به‌ویژه قضایی اکنون بیش از ۹۷ درصد کالا‌های متروکه سنواتی بندر بوشهر تعیین تکلیف و خارج شده است.

شکیبی‌نسب از افزایش ترانزیت کالا در بندر بوشهر خبر داد و اظهار کرد: با رایزنی و بازاریابی انجام گرفته میزان ترانزیت کالا در بندر بوشهر در پنج ماه گذشته نسبت به سنوات قبل افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه تخلیه و بارگیری کالا‌های کانتینری افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: بندر بوشهر اکنون از ظرفیت لازم برای پذیرش کانتینر‌های جدید برخوردار است و در این زمینه حمایت ویژه از تجار و بازرگانان می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به پیشرفت زیرساخت‌ها در مجتمع بندری نگین بوشهر گفت: با تکمیل طرح‌های زیرساختی در این مجتمع ظرفیت تخلیه و بارگیری بندر بوشهر با افزایش بیش از دو برابر خواهد رسید.

شکیبی‌نسب اکنون ظرفیت تخلیه و بارگیری کالا در بندر بوشهر سالانه هفت میلیون تن دانست و بیان کرد: با اتمام طرح‌های زیرساختی در مجتمع بندری نگین ظرفیت تخلیه و بارگیری در بندر بوشهر از هفت به ۱۵ میلیون تن افزایش می‌یابد. در این حوزه اکنون طرح‌های زیرساختی و زیربنایی با سرعت و شتاب قابل قبولی در حال اجرا است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار