روز جهانی دریانورد بر دریانوردان دریادل مبارک باد

      
۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۹

لایروب استراتژیک در بندرامام خمینی (ره) تعمیرات اساسی شد

​شناور لایروب بستان پس از انجام تعمیرات زیرآبی و گذراندن موفقیت‌آمیز آزمایش دریایی به چرخه خدمات‌رسانی در منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی (ره) بازگشت.
کد خبر: ۹۹۳۲۳

لایروب استراتژیک در بندرامام خمینی (ره) تعمیرات اساسی شد

به گزارش مانا، معاون فنی و نگهداری بندرامام خمینی (ره) گفت: در این فرآیند، موتور لایروبی راست با توان ۲۵۰۰ اسب بخار و همچنین هر دو پمپ مکش لایروبی (sand pump) با ظرفیت ۴۵۰۰ مترمکعب تعمیرات اساسی شد.

محمد نظری همچنین در خصوص دیگر فعالیت‌های قابل توجه در جریان فرایند تعمیرات زیرآبی این شناور هایپر ساکشن، به تعمیرات اساسی ۱۸ دستگاه انواع پمپ با توان و کاربری‌های مختلف، تعمیرات اساسی ۲۰ عدد ولو دروازه‌ای  در ابعاد مختلف به همراه جک‌های مربوطه اشاره کرد.

وی همچنین تعمیرات اساسی و تعویض جک و ریل درب‌های تخلیه گل و لای، بازسازی فریم درب‌های تخلیه گل و لای و تعویض کلیه پین و بوش‌های مربوطه را از دیگر مراحل تعمیراتی بر روی این شناور ملکی سازمان بنادر و دریانوردی عنوان کرد که با توان و تخصص نیرو‌های داخلی انجام شد.

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، افزایش عمر مفید لایروب، افزایش قابلیت اطمینان در دریانوردی و عملیات لایروبی، کاهش انرژی مصرفی در تولید قدرت مورد نیاز رانش و در نتیجه افزایش راندمان شناور‌ها را از اهم اهداف این تعمیرات برشمرد.

نظری همچنین تمدید کلاس و اعتبار گواهینامه‌های بدنه و ایمنی شناور و به دنبال آن حفظ اعتبار بیمه‌نامه شناور، افزایش شاخص آماده به کاری و در نتیجه ارتقاء توان ارائه خدمات را از مزایای حاصل از تعمیرات اساسی  این شناور لایروب عنوان کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار