۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۶

پروژه حفاظت معماری تاریخی خلیج‌فارس اجرایی می‌شود

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان گفت: با همکاری مشترک اداره میراث هرمزگان و اداره و راه و شهرسازی استان، پروژه حفاظت و صیانت از معماری تاریخی خلیج‌فارس در محلات و خط ساحلی اجرایی می شود.
کد خبر: ۹۹۳۲۱

پروژه حفاظت معماری تاریخی خلیج‌فارس اجرایی می‌شود


محمد محسنی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: در پی جلسه‌ای مشترک که اخیراً با مدیر کل راه و شهرسازی استان برگزار شد، تصمیماتی مهم در خصوص حفاظت از معماری تاریخی خلیج فارس اخذ کردیم.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان گفت: بر‌اساس مصوبات این جلسه مقرر شد با همکاری مشترک اداره میراث هرمزگان و اداره و راه و شهرسازی استان، پروژه حفاظت و صیانت از معماری تاریخی خلیج‌فارس در محلات و خط ساحلی اجرایی شود.

وی تاکید کرد: حفاظت و صیانت خاصه معماری تاریخی خلیج‌فارس در شهرک‌های مسکونی و به ویژه لایه اول و جلد اصلی محلات و خط ساحل با رویکرد به نمایش گذاشتن ماهیت معماری در سازه‌ها باید به صورت جدی توسط این دو اداره پیگیری شود.

این مقام مسئول در استان هرمزگان، یادآور شد: همچنین در این جلسه مشترک در خصوص افزایش سرانه اراضی با کاربری گردشگری، تاکید و مقرر شد واگذاری اراضی مورد نیاز برای اجرای پروژه‌های سرمایه‌گذاری گردشگری در محدوده و حرایم شهر‌های گردشگر پذیر انجام شود.

با توجه به اهمیت ویژه معماری منطقه خلیج فارس و اینکه طی سال‌های گذشته توجه خاصی به این مقوله نشده است، امیدواریم با مشارکت اداره شهرسازی هرمزگان بتوانیم اقدامات مناسبی در راستای حفاظت از میراث خلیج فارس انجام دهیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار