روز جهانی دریانورد بر دریانوردان دریادل مبارک باد

      
۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۳

کشف زیستگاه مرجانی جدید در خلیج فارس

مدیر کل دفتر زیست بوم‌های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست از کشف یک زیستگاه مرجانی جدید در خلیج فارس و پایش و احیای چهار زیستگاه مرجانی در این منطقه توسط متخصصین سازمان حفاظت محیط زیست خبر داد.
کد خبر: ۹۹۳۲۰

کشف زیستگاه مرجانی جدید در خلیج فارس

 

محمد طالبی متین در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به اینکه تخریب و آسیب به آبسنگ‌های مرجانی یکی از چالش‌های مهم محیط زیست دریایی محسوب می‌شود، اظهار داشت: مرجان‌ها به عنوان یکی از مهمترین عوامل در حفظ تعادل اکولوژیکی دریا‌ها عمل می‌کنند، اما فعالیت‌های انسانی منجر به تخریب زیستگاه‌های آن‌ها در خلیج فارس و دریای عمان شده است.

مدیر‌کل دفتر زیست بوم‌های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست، ادامه داد: از جمله عواملی که باعث تخریب این زیستگاه‌ها شده است می‌توان به توسعه ساحلی و تجاوز به حریم و بستر دریا، لایروبی و لای‌ریزی، صید بی رویه و  بهره برداری غیرمسئولانه از منابع دریایی اشاره کرد.

این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست، تاکید کرد: از سوی دیگر علاوه بر فعالیت‌های انسانی، تغییرات اقلیمی به ویژه در سال‌های اخیر نقش مهمی در  تخریب و آسیب مرجان‌ها و همچنین کاهش تنوع زیستی در منطقه خلیج فارس داشته است.

طالبی متنی در ادامه گفته‌های خود اذعان داشت: در راستای حفاظت و احیای زیستگاه‌های مرجانی سال گذشته پایش‌های گسترده‌ای توسط کارشناسان سازمان حفاظت محیط زیست در منطقه خلیج فارس انجام شد.

مدیر‌کل دفتر زیست بوم‌های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست از کشف یک زیستگاه مرجانی جدید در خلیج فارس توسط متخصصین سازمان حفاظت محیط زیست خبر داد و گفت: همچنین سال گذشته چهار زیستگاه مرجانی خلیج فارس پایش و احیا شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار