۰۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۹

وزارت نفت مکلف به تخصیص سوخت یارانه‌ای به کشتی‌های تفریحی است

مدیر کل سرمایه گذاری، زیرساخت‌ها و مناطق نمونه گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، گفت: وزارت نفت مکلف است تخصیص سوخت یارانه‌ای به کشتی‌ها، شناور‌ها و قایق‌های تفریحی و مسافری دارای مجوز که در مسیر‌های داخلی و بین‌المللی از مبدأ یا به مقصد بنادر ایران تردد می‌کنند را بدون در نظر گرفتن پرچم آن‌ها به نسبت هشتاد درصد یارانه‌ای و بیست درصد نرخ بانکرینگ محاسبه کند.
کد خبر: ۹۹۳۰۳

وزارت نفت مکلف به تخصیص سوخت یارانه‌ای به کشتی‌های تفریحی است


احمد تجری در گفتگو با خبرنگار مانا یکی از اقدامات مهم وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در راستای جذب و حمایت سرمایه گذاران بخش خصوصی جهت ورود به صنعت توریسم دریایی را مذاکره با وزارت نفت و اخذ مصوبه تخصیص سوخت یارانه‌ای عنوان کرد.

مدیر‌کل سرمایه گذاری، زیرساخت‌ها و مناطق نمونه گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، بیان داشت: براساس مصوبه هیئت وزیران امکان تخصیص سوخت یارانه‌ای به کشتی‌ها، شناور‌ها و قایق‌های تفریحی و مسافری دارای مجوز از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ضمن هماهنگی و همکاری با دستگاه‌های مربوطه فراهم خواهد شد.

وی اذعان داشت: بر‌اساس این مصوبه وزارت نفت مکلّف است تخصیص سوخت یارانه‌ای به کشتی‌ها، شناور‌ها و قایق‌های تفریحی و مسافری دارای مجوز از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی که در مسیر‌های داخلی و بین‌المللی از مبدأ یا به مقصد بنادر ایران تردد می‌کنند را بدون در نظر گرفتن پرچم آن‌ها به نسبت هشتاد درصد یارانه‌ای و بیست درصد نرخ بانکرینگ محاسبه کند.

این مقام مسئول در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، یادآور شد: تخصیص سوخت یارانه‌ای به کشتی‌های تفریحی نقش مهمی در رونق گردشگری دریایی کشور نیز افزایش جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی جهت ورود به این صنعت خواهد داشت.

به گفته تجری، گردشگری ساحلی دریایی به عنوان یکی از مهمترین محور‌های توسعه صنعت گردشگری بوده که در چارچوب اقتصاد دریا محور و بر مبنای سیاست گذاری و بهره برداری پایدار از ظرفیت‌های این بخش به ویژه پس از اقدام دولت برای آزادسازی سواحل و ساماندهی نقاط، مدنظر قرار گرفته است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار