۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۷

صادرات ۴ میلیون تنی کالا از گمرک منطقه ویژه پارس جنوبی

مدیرکل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: در دو ماه نخست امسال چهار میلیون و شش هزار و ۸۸۷ تن کالا به ارزش یک‌میلیارد و ۷۲۸ میلیون و ۴۸۰ هزار و ۱۱۵ دلار صادر شده است.
کد خبر: ۹۹۲۸۳

صادرات ۴ میلیون تنی کالا از گمرک منطقه ویژه پارس جنوبی

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، جعفر وندا در نشست تخصصی نقد و بررسی قوانین و مقررات صادرات با نمایندگان گمرکی شرکت‌های پتروشیمی مستقر در عسلویه اظهار داشت: در دو ماه نخست امسال چهار میلیون و شش هزار و ۸۸۷ تن کالا به ارزش یک میلیارد و ۷۲۸ میلیون و ۴۸۰ هزار و ۱۱۵ دلار کالا‌های صادراتی به مقصد کشور‌های چین، امارات متحده عربی، هند، پاکستان، برزیل، ترکیه، آفریقای جنوبی، کویت، تایوان و سریلانکا صادر شده است.

مدیرکل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس اضافه کرد: طی مدت یاد شده ۱۲۴ هزار و ۱۳۶ تن کالا به ارزش ۱۹۲ میلیون و ۳۴۳ هزار دلار طی اظهارنامه ترانزیت خارجی مقصد این گمرک حاصل شده است. در زمینه واردات نیز طی مدت یاد شده هفت هزار و ۶۰۷ تن کالا به ارزش ۸۲ میلیون و ۱۳۶ هزار دلار از طریق این گمرک وارد کشور شده است. همچنین ۲۹۴ تن کالا به ارزش ۳۱ میلیون و ۶۴۰ هزار دلار طی ۲۵ اظهار نامه به داخل کشور ورود موقت شده است.

وی افزود: عملکرد این گمرک در بخش واردات قطعی نیز با واردات ۹۷۴ تن کالا و به ارزش یک میلیون و ۴۷۸ هزار و ۳۱۳ دلار قابل توجه بوده است. درآمد این گمرک طی مدت یادشده به میزان ۴ هزار و ۷۹۹ میلیارد ریال بوده که رشد ۱۷۶ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار