۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱

تخلیه و بارگیری بنادر استان بوشهر ۱۱ درصد افزایش یافت

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: میزان تخلیه و بارگیری بنادر استان بوشهر با افزایش ۱۱ درصدی به ۶۴ میلیون تن در سال گذشته رسید.
کد خبر: ۹۹۲۸۲

تخلیه و بارگیری بنادر استان بوشهر ۱۱ درصد افزایش یافت

 

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، محمد شکیبی‌نسب در دوره آموزشی یک روزه «حقوق دریایی» اظهار کرد: سهم بندر بوشهر از تخلیه و بارگیری در سال گذشته، چهار میلیون و ۸۸۰ هزار تن گزارش شده است.

وی افزود: استان بوشهر با ۱۱ بندر تجاری بیشترین بنادر تجاری استان‌های جنوبی را به خود اختصاص داده و همچنین از دو هزار و ۶۰۰ فروند موتورلنج سنتی کشور، یک هزار و ۸۵۰ فروند آن در استان بوشهر استقرار دارد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: بندر بوشهر تاریخچه تجارت دریایی کشور محسوب می‌شود که از سال ۱۲۲۹ در دفتری به نام شورای گمرکات در این بندر انجام شده است.

شکیبی‌نسب ادامه داد: طول نوار ساحلی کشور پنج هزار و ۸۰۰ کیلومتر است که از این میزان چهار هزار و ۹۰۰ کیلومتر آن در جنوب کشور و ۹۶۷ نوار ساحلی مرز مشترک با خلیج فارس دارد.

وی ادامه داد: سال گذشته بندر بوشهر در بین بنادر کشور از لحاظ عملکردی در بخش کانتینری رتبه دوم و از لحاظ تناژ رتبه سوم کشور را دارا شده است.  

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی در حوزه حقوق دریایی اقدامی ارزشمند است که با میزبانی بندر بوشهر در حال اجرا است.

وی افزود: مسائل حقوقی در حوزه دریایی و بندری ظرافت و پیچیدگی خاص خود را دارد که با تعامل انجام شده با دستگاه قضایی دوره آموزشی موردنیاز این حوزه اجرایی شده و در صورت نیاز، برگزاری چنین دوره‌هایی تداوم خواهد داشت.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: یکی از مسائل استان بوشهر قایق‌های فاقد هویت است که مسائل و مشکلات پیرامون آن باید از طریق ساماندهی به حداقل برسد.

وی بیان کرد: شمار قایق‌های فاقد هویت استان بوشهر سه هزار و ۸۰۰ فروند است که آمار بالایی است و ساماندهی آن‌ها به عنوان یک اولویت دنبال می‌شود.

دوره آموزشی «حقوق دریایی» با تدریس «سعید رضوی خسروشاهی» با عناوین قانون دریایی ایران مصوب سال ۱۳۴۳ با اصلاحات بعدی، آیین نامه سازمان بنادر و دریانوردی مصوب سال ۱۳۴۸ با اصلاحات بعدی، قانون مناطق دریایی ایران در خلیج فارس و دریای عمان مصوب سال ۱۳۷۲، قانون حفاظت از دریا‌ها و رودخانه‌های قابل کشتیرانی در مقابل با آلودگی به موادنفتی مصوب سال ۱۳۸۹ و مهم‌ترین کنوانسیون‌های بین المللی دریایی مورد الحاق جمهوری اسلامی به حاضران ارائه شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار