۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۳

تدوین طرح "اقدام ملی محیط زیست دریایی"؛ اقدام مهم دولت سیزدهم

معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست، تهیه و ابلاغ طرح اقدام ملی محیط زیست دریایی کشور را از جمله مهمترین اقدامات صورت گرفته در دولت سیزدهم عنوان کرد.
کد خبر: ۹۹۲۷۱

تدوین طرح

 

به گزارش خبرنگار مانا، مجتبی ذوالجودی در نشست خبری که به مناسبت بزرگداشت هفته محیط زیست برگزار شده بوده به اقدامات انجام شده در معاونت محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: اقدامات صورت گرفته در این معاونت طی سه سال گذشته در راستای حفاظت از محیط زیست دریایی کشور بی نظیر بوده است.

معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست، ادامه داد: از جمله مهمترین اقدامات صورت گرفته می‌توان به تهیه طرح اقدام ملی محیط زیست دریایی کشور اشاره کرد که در دولت سیزدهم تدوین و به سازمان‌های مربوطه جهت اجرا ابلاغ شد.

وی خاطرنشان ساخت: همچنین تهیه نقشه راه توسعه دریامحور با ملاحظات زیست محیطی با ۱۸ هدف، ۱۲ برنامه و ۶۲ برنامه کلان به منظور کاهش پیشگیری آلودگی دریایی و توسعه متوازن و نیز کاهش اثرات توسعه اقلیم تهیه شده است.

این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: طی دولت سیزدهم شاهد ارتباط تنگاتنگ سازمان حفاظت محیط زیست با شورای توسعه مکران بودیم که این امر نقش مهمی در توسعه پایدار نوار ساحلی مکران داشت.

وی همچنین به توسعه روابط با کنواسیون‌های بین‌المللی از جمله کنوانسیون تهران جهت حفاظت از دریای خزر و نیز ارتباطات گسترده با راپمی جهت حفاظت از خلیج فارس و دریای عمان اشاره کرد.

ذوالجودی اذعان داشت: همچنین در زمینه حفاظت و احیای تالاب‌های کشور، طرح مدیریت زیست بوم تالاب‌های مهم کشور تعیین و نیاز آبی آن‌ها تعیین و جهت اجرا به وزارت نیرو ابلاغ شد.

معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست، همچنین به ثبت شهر‌های تالابی کشور برای نخستین بار در کنوانسیون رامسر اشاره کرد و گفت: همچنین برای نخستین بار دستورالعمل طبیعت گردی تالاب‌های کشور با همکاری وزارت میراث فرهنگی تهیه و تدوین شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار