۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۴

مقابله با آلودگی‌های دریایی در ۳ میدان نفتی خلیج فارس

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: پایش زیست محیطی سه میدان نفتی در خلیج فارس با استفاده از شناور تخصصی مقابله با آلودگی‌های دریایی با موفقیت انجام شد.
کد خبر: ۹۹۲۵۷

مقابله با آلودگی‌های دریایی در ۳ میدان نفتی خلیج فارس

 

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، محمد شکیبی نسب با اشاره به اینکه پایش سه میدان نفتی در آب‌های خلیج فارس در ۸۰ مایلی بندر بوشهر با استفاده از ظرفیت شناور تخصصی و پیشرفته "دریاپاک ۱" با موفقیت انجام شد اظهار کرد: پایش انجام شده در محدوده‌ای به وسعت هفت مایل در میدان‌های نفتی ابوذر، سروش و نوروز اجرا شد که براساس نتایج حاصله در نخستین پایش هیچگونه آلودگی دریایی در این منطقه مشاهده نشده است.

وی بیان کرد: این پایش شناور توسط شماری از کارشناسان مقابله با آلودگی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر انجام شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: شناور دریاپاک ۱ در راستای وظیفه حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی در حیطه مقابله با آلودگی دریا و حفظ محیط زیست دریا و گامی بزرگ برای مقابله با آلودگی محیط زیست دریایی محسوب می‌شود.

شکیبی نسب ادامه داد: این شناور به عنوان تنها و تخصصی‌ترین شناور مقابله با آلودگی دریایی در منطقه خلیج فارس می‌تواند نقش مؤثر در حفاظت از محیط زیست دریایی و تأمین ایمنی دریانوردی داشته باشد.  

وی افزود: شناور دریاپاک ۱ با قابلیت دریانوردی بالا قادر است در شرایط مختلف دریایی از جمله امداد و نجات و اطفا حریق وارد عمل شود.

شکیبی نسب یادآور شد: شناور دریاپاک١ با طول ۵۵.۵، آبخور چهار و عرض ۱۳ متر مجهز به سیستم رانش دیزل الکترونیک بوده و قادر است با سرعت ۱۶ گره دریایی برای عملیات‌های ساحلی و فراساحلی خلیج فارس در زمینه پاک‌سازی و مقابله با آلودگی نفتی در دریا فعالیت کند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر ادامه داد: این شناور همچنین به سیستم جمع‌آوری، جداسازی، ذخیره و حمل مواد نفتی تخلیه شده در دریا مجهز است.

وی اظهار کرد: شناور دریاپاک ۱ مجهز به ۳۵۰ متربوم دریایی برای هدایت و محاصره لکه‌های نفتی، دارای انواع اسکیم‌ها، پمپ انتقال مواد نفتی و مخزن ذخیره ۵۵۰ متر مکعبی است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار