۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۰

سرمایه‌گذاری احداث پایانه فله مایع ۲ میلیون تنی در بوشهر

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با بیان اینکه سرمایه‌گذاران توانمند متقاضی احداث پایانه فله مایع در بندر بوشهر شدند گفت: احداث پایانه فله مایع با ظرفیت دو میلیون تن در مجتمع بندری نگین بوشهر در دستور کار قرار گرفته است.
کد خبر: ۹۹۲۴۸

سرمایه‌گذاری احداث پایانه فله مایع ۲ میلیون تنی در بوشهر


به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، محمد شکیبی نسب در نشست با سرپرست اداره کل مهندسی عمران و نظارت بر طرح‌ها و مسئولان ادارات مهندسی ساخت و تعمیرات سازمان بنادر و دریانوردی اظهار کرد: با حصول توافق نهایی برای احداث پایانه فله مایع، زمینه برای ۶۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری جدید در مجتمع بندری نگین فراهم می‌شود.

وی بیان کرد: اکنون یکی از اولویت‌های راهبردی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر احداث جاده و پل دسترسی مجتمع بندری نگین است که این طرح مهم در جذب سرمایه‌گذاران با حمایت‌های مدیران ارشد سازمانی با سرعت خوبی در حال اجرا است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: بوشهر یکی از استان‌های غنی از لحاظ ذخایر معدنی است که با هدف توسعه صادرات پایانه اختصاصی مواد معدنی با شتاب قابل قبولی در حال اجرا است.

شکیبی نسب ادامه داد: با زیرساخت‌های احداث شده در حال حاضر انواع مواد معدنی از مجتمع بندری نگین به کشور‌های قطر، کویت و امارات صادر می‌شود.

وی افزود: تاکنون ۱۲ کشتی خاک فسفات در این مجتمع بندری تخلیه و به واحد‌های تولید کود استان بارگیری شده است.

شکیبی نسب ادامه داد: عمق کانال دسترسی بندر بوشهر نیز اکنون ۱۰.۸ متر است که با هدف جلب رضایت تجار و بازرگانان افزایش آن تا ۱۲.۵ متر برای فراهم سازی امکان تردد شناور‌های ۵۰ هزار تنی در حال پیگیری است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: با هدف تسهیل در تردد کشتی‌ها سالانه یک میلیون و ۴۰۰ هزار مترمکعب لای از کانال دسترسی بندر بوشهر برداشت می‌شود.

وی اضافه کرد: شماری از سرمایه‌گذاران توانمند داخلی داوطلب سرمایه‌گذاری برای احداث پایانه فله مایع ۲ میلیون تنی در مجتمع بندری نگین شدند.

وی افزود: تاکنون حمایت‌های ویژه برای شتاب بخشی به پروژه‌های توسعه‌ای بنادر استان انجام شده و در این زمینه در جزیره خارگ پروژه اسکله رو- رو خارگ فعال شده و تلاش برای احداث اسکله مسافری در حال انجام است.

شکیبی نسب اظهار کرد: حضور سرپرست اداره کل مهندسی عمران و نظارت بر طرح‌ها و مسئولان ادارات مهندسی ساخت و تعمیرات سازمان بنادر و دریانوردی و بازدید‌های میدانی از طرح‌های زیرساختی بنادر استان بوشهر اقدامی ارزشمند است که بدون تردید به تسهیل در روند احداث طرح‌های زیرساختی بنادر استان کمک شایانی خواهد کرد.

شکیبی نسب در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: با توجه به نقش آفرینی ویژه بنادر جنوبی استان بوشهر در حوزه تجارت خارجی، استقرار دستگاه ایکس‌ری در این بنادر از جمله کنگان ضرورت اجتناب‌ناپذیر است که انتظار داریم با همت دستگاه‌های ذیربط این مهم هر چه زودتر محقق شود.

سرپرست اداره کل مهندسی عمران و نظارت بر طرح‌های سازمان بنادر و دریانوردی نیز گفت: حضور بنادر بوشهر فرصتی است تا در بازدید‌های میدانی چالش‌های فراروی طرح‌های عمرانی بنادر این استان برطرف شود.

سعید حسن عباسی افزود: براساس گزارش دریافتی روند بسیار خوبی بر طرح‌های توسعه بنادر استان بوشهر حکمفرما شده که برای شتاب بخشی به این طرح‌ها تدابیر لازم اعمال می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار