۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۷

رهاسازی یک میلیون بچه ماهیان بومی در تالاب بین‌المللی شادگان

سرپرست معاونت آبزی پروری اداره کل شیلات خوزستان از رهاسازی یک میلیون بچه ماهیان بومی در ورودی تالاب بین المللی شادگان خبر داد.
کد خبر: ۹۹۲۴۶

رهاسازی یک میلیون بچه ماهیان بومی در تالاب بین‌المللی شادگان

 

به گزارش خبرنگار مانا، امیر اسدی در حاشیه جشنواره ملی رهاسازی ۴۵۰ میلیون قطعه بچه ماهیان استخوانی، خاویاری، دریایی و میگو در دریای خزر، خلیج فارس، دریای عمان و آب‌های داخلی که همزمان در پنج استان کشور انجام شد گفت: در سال ۱۴۰۲، ۶ میلیون و ۳۵ هزار قطعه ماهیان بومی در منابع آبی استان رهاسازی شده است و امروز طی هماهنگی به عمل آمده و به صورت همزمان در ۵ استان کشور جشنواره ملی رهاسازی ۴۵۰ میلیون قطعه بچه ماهیان استخوانی، خاویاری، دریایی و میگو در دریای خزر، خلیج فارس، دریای عمان و آب‌های داخلی اجرایی شد.  
اسدی گفت: استان خوزستان بیش از یک سوم آب‌های سطحی استان را در خود جای داده است و از ۵ رودخانه دائمی مارون، کارون، زهره، کرخه و دز و دو تالاب بزرگ شادگان و هورالعظیم برخوردار است و شرایط مناسبی برای آبزی پروری در پهنه‌های طبیعی دارد.  
وی افزود: در سال‌های اخیر با توجه به تخریب محیط زیست، کاهش حقابه تالاب‌ها و نیاز مبرم به بازسازی و بهسازی ذخایر و منابع آبزی در راستای حفظ ذخایر ژنتیکی، اداره کل شیلات خوزستان سالانه نسبت به رهاسازی بچه ماهیان بومی در منابع آب‌های داخلی استان اقدام می‌نماید.
وی گفت: طبق برنامه‌های تنظیمی شیلات خوزستان، در سال جاری بیش از هشت میلیون قطعه بچه ماهی در منابع آب‌های داخلی استان از جمله تالاب‌ها رهاسازی می‌شود.  
سرپرست معاونت آبزی پروری اداره کل شیلات هدف از رهاسازی بچه ماهیان در آب‌های داخلی استان را ایجاد اشتغال، تولید و ماندگاری جمعیت در مناطق پیرامونی بیان کرد.
پارسال میزان آبزی پروری در خوزستان حدود ۸۳ هزار تُن بود که حدود نیمی از آن به خارج صادر شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار