۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۷

صرف ۱۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار در ۵۰ پروژه بندر ماهیگیری

مدیر کل دفتر توسعه و مدیریت بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران، گفت: هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار دولتی جهت ایجاد امکانات و فعالیت‌های فنی و عمرانی به منظور تسهیل فعالیت‌های شیلاتی و بهره برداران در ۵۰ پروژه بندر صیادی تخصیص داده شده است.
کد خبر: ۹۹۲۳۰

صرف ۱۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار در ۵۰ پروژه بندر ماهیگیری

 

الیاس واحدی در گفتگو با خبرنگار مانا به نقش توسعه اقتصادی دریامحور و بنادر ماهیگیری در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: بنادر ماهیگیری به دلیل قرار گرفتن در محل اتصال فعالیت‌های اقتصادی خشکی و دریایی نقش بی‌بدیلی در اقتصاد دریامحور و ارتباط آن با مجموعه فعالیت‌های سرزمینی دارند.

مدیر‌کل دفتر توسعه و مدیریت بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران افزود: این بنادرعلاوه بر اشتغال، ایجاد درآمد و تولید ثروت در زیربخش شیلات، با ایجاد محیط آبی مناسب برای پهلوگیری و توقف ناوگان صیادی، استهلاک در این ناوگان را که سرمایه‌های عظیم مردمی را در خود جای داده است، به شکل محسوسی کاهش داده و طول عمر شناور‌های صیادی را افزایش می‌دهد.

وی ادامه داد: یک بندر ماهیگیری روزآمد و مجهز، به مثابه یک پایانه اقتصادی برای پشتیبانی ناوگان صیادی قبل از دریاروی و بازاررسانی محصولات صید بعد از انجام عملیات صیادی، می‌تواند ده‌ها شغل و حرفه مرتبط با صید و صیادی و شیلات را در یک مرکز کنار هم ایجاد کند.

واحدی تأکید کرد: در نگاه جدید، بنادر علاوه بر فعالیت‌های صید و صیادی، مکان پشتیبانی مناسبی برای آبزی پروری در محیط‌های دریایی و ساحلی نیز به شمار می‌روند.

وی ادامه داد: با هدف ایجاد و توسعه بنادر ماهیگیری، طی دهه‌های گذشته، سازمان شیلات ایران با اجرای بیش از ۵۰ پروژه ساخت، بهسازی، توسعه و ساماندهی بنادر صیادی در هفت استان ساحلی جنوب و شمال کشور و در قالب طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای ملی و استانی، نزدیک به ۱۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار دولتی صرف ایجاد امکانات و فعالیت‌های فنی و عمرانی به منظور تسهیل فعالیت‌های شیلاتی و بهره برداران از بنادر ماهیگیری کرده است.

این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران، اظهار داشت: از این مبلغ بیش از ۱۱۰۰ میلیارد تومان در قالب طرح‌های ملی و مابقی از محل طرح‌های شیلاتی استانی بوده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار