۱۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۹

افزایش ۱۳ درصدی صید آبزیان دریای خزر

مدیر کل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران با اشاره به صید ۳۶ هزار و ۹۷۱ تن انواع آبزیان از دریای خزر در مجموع سال گذشته، گفت: مقایسه این آمار با مدت مشابه سال ماقبل آن حاکی از رشد ۱۳ درصدی صید آبزیان دریای خزر است.
کد خبر: ۹۹۲۱۴

افزایش ۱۳ درصدی صید آبزیان دریای خزر


رضا عباسپور نادری در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: بر‌اساس آمار اخذ شده و تکمیلی در خصوص وضعیت صید ماهیان دریای خزر در مجموع سال گذشته، صید ۳۶ هزار و ۹۷۱ تن انواع آبزیان شامل کیلکا، ماهیان استخوانی و ماهیان خاویاری به ثبت رسیده است.

مدیر کل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران با اشاره به رشد ۱۳ درصدی صید آبزیان دریای خزر در سال گذشته، گفت: این آمار در حالی است که سال ما قبل آن شاهد صید ۳۲ هزار و ۵۱۴ تن انواع آبزیان دریای خزر بوده ایم.

وی با اشاره به صید ۳۶ هزار و ۹۷۱ تن آبزیان دریای خزر در سال گذشته گفت: این میزان صید شامل ۲۰ هزار و ۸۰۶ تن کیلکا، ۱۶ هزار و ۱۵۱ تن ماهیان استخوانی و ۱۴ تن ماهیان خاویاری بوده است.

این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران اعلام کرد: از میزان صید انجام شده، ۱۱ هزار و ۶۷۳ تن به آب‌های استان گیلان، ۲۴ هزار و ۱۷ تن به آب‌های مازندران و هزار و ۲۸۱ تن به آب‌های استان گلستان اختصاص داشته است.

عباسپور نادری اظهار امیدواری کرد: با تداوم مدیریت صید و نیز بازسازی ذخایر در سال‌های آینده نیز شاهد روند افزایشی میزان صید آبزیان دریای خزر باشیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار