۱۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۱

بازدید فرمانده مرزبانی فراجا از آبراه اروندرود

فرمانده مرزبانی فراجا از آبراه مرزی اروندرود بازدید و چگونگی تردد زائران اربعین حسینی از این مرز آبی را مورد بررسی قرار داد.
کد خبر: ۹۹۲۱۱

بازدید فرمانده مرزبانی فراجا از آبراه اروندرود

 

به گزارش خبرنگار مانا، سردار احمدعلی گودرزی پس از این بازدید به خبرنگاران رسانه‌ها  گفت: امسال تردد زائران اربعین از طریق آبراه اروندرود و ترمینال دریایی خلیج فارس خرمشهر امکان پذیر است و مسئولان عراقی با تردد زائران اربعین حسینی موافقت کرده‌اند.
وی گفت: شناور‌های ایرانی مسئولیت جابه‌جایی زائران اربعین حسینی در ماه‌های محرم و صفر را برعهده خواهند داشت.
فرمانده مرزبانی فراجا شرایط امنیتی آبراه اروندرود را بسیار مطلوب توصیف کرد و افزود: طرف عراقی حداکثر همکاری و تعامل را زائران اربعین حسینی خواهد داشت ضمن آنکه زائران امسال بدون روادید و تنها با گذرنامه معتبر زیارتی می‌توانند از طریق مرز دریایی اروندرود راهی بنادر بصره و ابوفلوس عراق شده و از آنجا راهی شهر‌های کربلا و نجف اشرف شوند.  
سردار گودرزی افزود: باز بودن مرز دریایی اروندرود برای تردد زائران اربعین حسینی، از ازدحام زائران ایرانی و اتباع خارجی در مرز زمینی شلمچه در محدوده منطقه آزاد اروند خواهد کاست و تردد‌ها روان‌تر می‌شود.
وی با اشاره به آمادگی پایگاه‌های مرزبانی دریایی برای تردد زائران اربعین حسینی افزود: مرزبانان ما تلاش خواهند کرد دیپلماسی مرزی را به صورت امیدبخش و در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام دهند ضمن اینکه با کشور عراق نیز گشت‌ها و رزمایش‌های مشترک را انجام خواهیم داد.
سردار گودرزی گفت: سیستم‌های الکترونیک و هوشمند بر تردد زائران اربعین حسینی در مرز‌های زمینی و دریایی نظارت خواهند کرد.
به گزارش مانا، پیش‌بینی شده اربعین امسال بیش از یک میلیون زائر ایرانی و اتباع خارجی از طریق مرز دریایی اروندرود و مرز زمینی و بین‌المللی شلمچه عازم شهر‌های مقدس عراق شوند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار