۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۳

صادرات ۶۵۰ میلیون دلار محصولات شیلاتی در سال گذشته

رئیس سازمان شیلات ایران از صادرات محصولات شیلاتی به ویژه تولیدات پرورشی در سال گذشته به میزان ۶۵۰ میلیون دلار خبر داد.
کد خبر: ۹۹۲۰۰

صادرات ۶۵۰ میلیون دلار محصولات شیلاتی در سال گذشته

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، سید حسین حسینی با بیان اینکه آبزی پروری از مهمترین موارد برای تحقق عملی شعار جهش تولید با مشارکت مردم است اظهار داشت: امسال تمرکز بالایی بر جهش تولید آبزیان پرورشی از جمله ماهی و میگو شده است.

وی افزود: توسعه سایت‌های پرورش ماهی و میگو در کشور در اولویت قرار دارد و اکنون در استان‌های مختلف ساحلی، این مهم در حال انجام است.

رئیس سازمان شیلات ایران خاطر نشان کرد: در سال گذشته، میزان تولید آبزیان در کشور با رشد محسوسی به ۱.۴ میلیون تُن رسید که امسال افزایش چشمگیری داریم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: توسعه صادرات آبزیان نیز از برنامه‌های مهم سازمان شیلات ایران است و امسال هدف‌گذاری مناسب شده است.

وی از تجارت ۶۵۰ میلیون دلاری آبزیان در سال گذشته خبر داد و گفت: در سال ۱۳۹۹ بیش از ۱۳۹ هزار تُن محصولات شیلاتی به ارزش ۵۲۸ میلیون دلار صادر شد و این درحالی است که صادرات آبزیان در سال گذشته به ۶۵۰ میلیون دلار افزایش یافت.

حسینی تأکید کرد: سرمایه‌گذاری بخش خصوصی نیز از ۱۲ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱، به ۲۰ هزار میلیارد تومان در سال گذشته افزایش یافت که امسال به بیش از ۲۵ هزار میلیارد تومان می‌رسد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار