روز جهانی دریانورد بر دریانوردان دریادل مبارک باد

      
۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۸

وزیر راه و شهرسازی ۲۷ پروژه دریایی و بندری را افتتاح کرد

۲۷ پروژه بندری و دریایی با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره‌برداری رسمی رسید.
کد خبر: ۹۹۱۸۳

وزیر راه و شهرسازی ۲۷ پروژه دریای و بندری را افتتاح کرد

 

به گزارش خبرنگار مانا؛ در آیین بهره‌برداری رسمی از ۲۷ پروژه بندری و دریایی که در محل وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه ارزش این پروژه‌ها بیش از ۱۵‌هزار میلیارد تومان است، تصریح کرد: برخی از این پروژه‌ها از قبل در حال خدمت رسانی به مردم هستند که امروز به صورت رسمی بهره‌بردای به بهره‌برداری می‌رسند.

علی‌اکبر صفایی ادامه داد: همچنین امروز عملیات اجرایی ۱۳ پروژه بزرگ در استان‌های دریایی کشور آغاز خواهد شد.

در ادامه این مراسم مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان طی سخنانی از بهره‌برداری از پروژه‌هایی به ارزش ۲۷۰۰ میلیارد تومان در بندر چند منظوره بوموسی خبر داد و گفت: در بندر چند منظوره سیریک نیز پروژه‌هایی به ارزش ۶۲۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسند که شامل انواع زیرساخت‌های باری و مساقری از جمله ترمینال مسافری برای این دو بندر است.

به گفته عباس نژاد، جزیره قشم و جاسک نیز شاهد افتتاح برخی پروژه‌ها که در دولت سیزدهم عملیات اجرایی آنها آغاز شده بود هستند.

وی همچنین به افتتاح مرکز ICT در بندر شهید رجایی اشاره کرد و ادامه داد: این مرکز با صرف ۲۰۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده است در کنار این پروژه‌ها، در بخش کوه مبارک در سواحل مکران نیز که توسعه آن مورد تأکید مقام معظم رهبری است برخی پروژه‌های زیرساختی از جمله مرکز گشت و ترافیک دریایی به بهره‌برداری می‌رسد.

در ادامه مراسم افتتاح ۲۷‌پروژه دریایی و بندری ۱۲ پروژه در استان خوزستان به ارزش ۷۶۰۰ همت از جمله برج ترافیک بندر امام خمینی(ره) به بهره‌برداری رسید.

در بندر بوشهر نیز پنج پروژه به ارزش ۱۰۲۹۲ میلیارد تومان از جمله جاده دسترسی به بندر نگین افتتاح شدند.

در سیستان و بلوچستان نیز با اعلام اینکه ۶۳ پروژه طی ۳ سال تصدی دولت سیزدهم اجرایی شده است گفته شد که دو پروژه مانند ساختمان مرکز فنی جستجو و نجات و دیوار حفاظت ساحلی بندر شهید بهشتی چابهار طی امروز به بهره‌برداری می‌رسند.

در بنادر شمال کشور نیز در بنادر نوشهر و امیرآباد هفت پروژه به بهره‌برداری رسیدند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار