۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۲

وضعیت وخیم ذخایر کوسه ماهیان خلیج فارس و دریای عمان /تعیین ۵ منطقه مهم زیستی کوسه ماهیان در آب‌های جنوبی

معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به وضعیت وخیم و بغرنج ذخایر کوسه ماهیان و سپر ماهیان خلیج فارس و دریای عمان، گفت: طی اجرای پروژه تدوین برنامه اقدام ملی حفاظت از کوسه ماهیان، پنج منطقه در آب‌های جنوبی به عنوان مناطق مهم زیستی این گونه ماهیان در گروه کاری کوسه ماهیان که تحت نظر IUCN فعالیت می‌کنند، شناسایی شده است.
کد خبر: ۹۹۱۶۸

وضعیت وخیم ذخایر کوسه ماهیان خلیج فارس و دریای عمان /تعیین ۵ منطقه مهم زیستی کوسه ماهیان در آب‌های جنوبی

 

مجتبی ذوالجودی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: با توجه به گزارش‌های واصله در خصوص وضعیت بغرنج کوسه ماهیان و سفره ماهیان، تدوین برنامه اقدام ملی حفاظت از كوسه ماهيان و سفره ماهيان در سال گذشته آغاز و هم اکنون  در حال انجام است.

معاون محیط زیست دریایی و تالاب های سازمان حفاظت محیط زیست،ادامه داد: بر‌اساس برنامه اقدام ملی حفاظت از کوسه ماهیان و سفره ماهیان، کارگاه‌های آموزشی و مشارکتی در شهرهای ساحلی جنوب کشور ویژه جوامع محلی برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان ساخت: تلاش قابل تقدیر تیم اجرایی پروژه مذکور و اطلاعات جمع آوری شده در بررسی‌های قبلی و این مطالعه، به تعیین پنج منطقه در خلیج فارس و دریای عمان، به عنوان مناطق مهم کوسه ماهیان در گروه کاری کوسه ماهیان، که تحت نظر IUCN فعالیت می‌کنند، منتهی شده است.

این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه گفته‌های خود عنوان کرد: تعیین پنج منطقه در خلیج فارس و دریای عمان، به عنوان مناطق مهم کوسه ماهیان در گروه کاری کوسه ماهیان در مراحل نهایی تصویب است.

وی اذعان داشت: همچنین یک منطقه نیز در جنوب غرب جزیره خارگ به عنوان منطقه جالب توجه جهت حضور کوسه ماهیان تعیین شده است تا در صورت ارائه مستندات کافی، در جلسات بعدی گروه کاری ثبت شود.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار