۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۳

ابراز نگرانی از روند افزایش ورود کالای قاچاق به خوزستان

رئیس پلیس امنیت اقتصادی خوزستان نسبت به روند افزایش واردات کالای قاچاق با اسناد مجعول از طریق مناطق ساحلی استان ابراز نگرانی کرد.
کد خبر: ۹۹۱۶۲

ابراز نگرانی از روند افزایش ورود کالای قاچاق به خوزستان

 

به گزارش خبرنگار مانا، سرهنگ سعید شعبان در گفتگو با خبرنگاران رسانه‌های جمعی بدون اشاره به حجم ورود کالای قاچاق به خوزستان افزود: ورود کالای قاچاق از مناطق مرزی استان با اسناد ساختگی و مجهول انجام می‌شود، ضمن آنکه کالای قاچاق از مرز‌های غیررسمی نیز به صورت مخفیانه وارد استان می‌شود.
وی با اشاره به اینکه بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که پدیده قاچاق کالا در کشور سالانه یک میلیون و ۷۰۰ هزار فرصت شغلی را در کشور از بین می‌برد افزود: پدیده قاچاق آسیب‌های جدی به بنیان‌های اقتصادی کشور وارد می‌کند و باید با این پدیده به صورت هوشمندانه برخورد شود.  
سرهنگ شعبان با اشاره به انواع قاچاق از جمله دارو و کالا افزود: پلیس اقتصادی خوزستان در حوزه کشف کالای قاچاق و به صورت شبانه‌روز پاسخگوی گزارش‌های دستگاه‌های نظارتی برای مقابله با قاچاق است.
وی ادامه داد: برای تردد خودرو‌هایی که از گمرکات خوزستان خارج می‌شوند سامانه کنترل محموله‌های جاده‌ای وجود دارد و با این وجود باید صحت‌سنجی خودرو‌های حامل کالا در مرز‌های استان انجام شود.
رئیس پلیس امنیت اقتصادی خوزستان با اشاره به ضرورت واردات قانونی کالا بیان کرد: قانون واردات کالای ملوانی برای ساکنان مناطق ساحلی خوزستان مشخص است و باید از این ظرفیت استان در بستر قانون استفاده کرد.
سرهنگ شعبان افزود: واردات کالای ملوانی یا ته‌لنجی با سقف قانونی، می‌تواند به بهبود معیشت ساکنان مناطق ساحلی خوزستان منجر شود و قانون از آن حمایت می‌کند.
به گزارش مانا، استان خوزستان با ۵۰۰ کیلومتر نوار ساحلی و آبراهی همواره با پدیده قاچاق کالا و سوخت روبه‌رو بوده است.
حدود ۹۵ درصد حجم کالا‌های قاچاق در خوزستان از طریق مناطق ساحلی و آبراهی وارد می‌شود.
از میزان دقیق کشفیات کالا‌های قاچاق در مناطق دریایی و ساحلی خوزستان تاکنون آمار دقیقی ارائه نشده است.

بخش مهمی از کشفیات کالای قاچاق توسط مأموران مرزبانی و دریابانی خوزستان انجام می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار