۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۳

افزایش سه هزار تُنی صید آبزیان در شمال غرب خلیج فارس

مدیرکل شیلات خوزستان از افزایش سه هزار تُنی صید آبزیان دریایی در صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس خبر داد.
کد خبر: ۹۹۱۶۰

افزایش سه هزار تُنی صید آبزیان در شمال غرب خلیج فارس

 

به گزارش خبرنگار مانا، دکتر مرتضی سوری در گفتگوی خبری با اصحاب رسانه افزود: پارسال ۵۱ هزار تُن آبزیان دریایی در صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس صید شد که در مقایسه با سال ماقبل آن که ۴۸ هزار تُن بوده، سه هزار تُن افزایش داشته است.
وی میزان آبزی پروری در سال گذشته را ۸۳ هزار تُن بیان و ابراز امیدواری کرد با تأمین آب مورد نیاز آبزی پروران، تولیدات آبزی (ماهی و میگوی پرورشی) افزایش یابد.
مدیرکل شیلات خوزستان افزود: امسال میزان صید دریایی روند افزایشی نخواهد داشت چراکه فشار بیش از حد به منابع و ذخایر آبزیان، آسیب‌های جدی به منابع دریایی وارد خواهد کرد.
دکتر سوری در خصوص صدور مجوز صید برای شناور‌های فاقد مجوز گفت: صدور هرگونه مجوز صید جدید برای متقاضیان، از طریق ثبت درخواست متقاضی در درگاه ملی مجوز‌ها و متناسب با ظرفیت میزان مجاز برداشت از ذخایر آبزی، انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه صدور مجوز صید توسط موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور و پژوهشکده آبزی‌پروری آب‌های جنوب کشور در استان انجام می‌شود افزود: در صورت تأیید این مؤسسه جهت بهره برداری از ذخایر آبزی، اقدامات لازم و فوری برای صدور مجوز صید انجام خواهد شد.
مدیرکل شیلات خوزستان با اشاره به درخواست صیادان خوزستانی برای صدور محوز صید دریایی افزود: این درخواست‌ها در حال بررسی است.
چندی پیش حدود ۲۰۰ نفر از صیادان در اعتراض به عدم صدور مجوز صید، مقابل ساختمان معاونت صید و بنادر ماهیگیری در آبادان تجمع کردند.
حدود ۵۰ هزار خانوار خوزستانی در مناطق ساحلی استان از طریق صید و صیادی امرار معاش می‌کنند.
استان خوزستان از نظر صید دریایی پس از استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و بوشهر در جایگاه چهارم قرار دارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار