۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۵

ممنوعیت صید ماهی حلوا سفید در صیدگاه‌های خلیج فارس

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات خوزستان از ممنوعیت صید ماهی حلوا سفید در صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس خبر داد.
کد خبر: ۹۹۱۵۳

ممنوعیت صید ماهی حلوا سفید در صیدگاه‌های خلیج فارس

 

به گزارش خبرنگار مانا، علی دانش مهر در نشست خبری افزود: به منظور کمک به بهسازی ذخایر ماهی حلوا سفید در فصل تخم ریزی این گونه، صدور مجوز صید آن در خوزستان به مدت ۴۵ روز ممنوع خواهد بود.
وی گفت: براساس بررسی‌های کارشناسی صورت گرفته توسط پژوهشکده آبزی پروری آب‌های جنوب کشور و همچنین مصوبات کمیته مدیریت صید شیلات خوزستان و به منظور کمک به بهسازی ذخایر ماهی حلوا سفید در فصل تخم ریزی این گونه، صدور مجوز صید توسط واحد‌های صدور مجوز از چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ ممنوع اعلام می‌شود.
دانش مهر افزود: هرگونه صید، جابه‌جایی و حمل ادوات صید در صیدگاه‌ها و بنادر ماهیگیری استان خوزستان از ۲۰  خرداد ۱۴۰۳ به مدت ۴۵ روز ممنوع است.
معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات خوزستان یادآور شد: یگان حفاظت از منابع آبزی در صورت مشاهده تخلف نسبت به برخورد قانونی اقدام می‌کند.
اعمال ممنوعیت (دریابس) در صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس در طول سال با هدف جلوگیری از انقراض نسل آبزیان و ایجاد فرصت برای تخم ریزی انجام می‌شود.
صید بی‌رویه و خارج از فصل، قاچاق ماهیان به کشور‌های همسایه، ورود شناور‌های خارجی به صیدگاه‌های منطقه، سنگینی ناوگان صید، فعالیت شناور‌های فاقد پروانه صید و استفاده از روش‌های مخرب صید همچون ترال از چالش‌های صید و صیادی در صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس و مناطق ساحلی خوزستان است.
سالانه حدود ۴۸ هزار تُن ماهی و میگو در صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس صید می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار