۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۰

اعلام هشدار دریایی سطح نارنجی در سواحل بوشهر

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از صدور هشدار دریایی سطح نارنجی در نوار ساحلی این استان خبر داد و گفت: سرعت وزش باد تا ۶۰ کیلومتر بر روی خلیج‌فارس افزایش می‌یابد و ارتفاع موج دریا به بیش از ۳ متر می‌رسد.
کد خبر: ۹۹۱۴۸

اعلام هشدار دریایی سطح نارنجی در سواحل بوشهر

 

فرج‌الله شکوهی پور در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر از مواج و متلاطم بودن خلیج‌فارس خبر داد و اظهار داشت: با تداوم وزش باد‌های شمالی تا اوایل امشب، سواحل جنوبی استان بوشهر متلاطم است.

وی با اشاره به صدور هشدار دریایی سطح نارنجی در سواحل خلیج فارس استان بوشهر از ۱۲ تا ۱۴ خرداد بیان کرد: وزش باد نسبتاً شدید تا شدید شمال غربی با سرعت تا بیش از ۶۰ کیلومتر در ساعت، افزایش ارتفاع موج دریا تا ۳ متر از جمله مخاطرات این هشدار دریایی است.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر جهت وزش باد در استان را غالباً غربی تا شمال غربی گاهی شمال شرقی دانست و خاطرنشان کرد: روز‌های پنجشنبه و جمعه هفته جاری وضعیت جوی نسبتاً آرامی بر استان و خلیج فارس حاکم است و روز‌های شنبه و یکشنبه هفته آینده، مجدداً با شدت یافتن جریانات شمالی، تلاطم دریا برای سواحل استان و خیزش گرد و خاک در سطح استان پیش بینی می‌شود.

شکوهی پور ادامه داد: ارتفاع موج دریا خلیج‌فارس در نوار ساحلی استان بوشهر اکنون تا ۱۲۰ سانتیمتر و در سواحل جنوبی تا ۱۸۰ سانتیمتر پیش‌بینی می‌شود.

وی با تأکید بر پرهیز از تردد در خلیج فارس در این شرایط جوی و آب و هوا گفت: افزایش ارتفاع موج در خلیج فارس، اختلال در فعالیت دریایی به‌ویژه تردد شناور‌های سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی از جمله مخاطرات وضعیت هشدار زرد دریایی است.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر اضافه کرد: برای پیشگیری از هرگونه خسارت احتمالی و حوادث باید تمهیدات لازم در نوار ساحلی استان بوشهر اندیشیده شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار