۰۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۵

محدودیت دریاروی در آب‌های خلیج فارس تا روز جمعه

مدیرکل هواشناسی خوزستان با اعلام هشدار نارنجی هواشناسی، از محدودیت دریانوردی در آب‌های شمال غرب خلیج فارس تا پایان هفته جاری خبر داد.
کد خبر: ۹۹۱۱۲

محدودیت دریاروی در آب‌های خلیج فارس تا روز جمعه

 

محمد سبزه زاری در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: بر‌اساس تجزیه و تحلیل مدل‌های هواشناسی، آب‌های شمال غرب خلیج فارس و مناطق ساحلی و آبراهی خوزستان به علت افزایش سرعت باد و اختلاف فشار، متلاطم و توفانی است.
وی گفت: انتظار می‌رود ارتفاع موج بین ۱.۵ تا ۲ متر در مناطق فراساحل برسد از این رو به ملوانان و دریانوردان توصیه می‌شود تا بهبود شرایط جوی سفر‌های دریایی خود را متوقف یا محدود کنند.
مدیرکل هواشناسی خوزستان افزود: احتمال پاره شدن تور‌های صیادی و واژگونی قایق‌های صیادی در آبراه اروندرود و بهمنشیر و آسیب رسیدن به تأسیسات فراساحل وجود دارد.
سبزه زاری افزود: وضعیت نامساعد جوی در آب‌های شمال غرب خلیج فارس و مناطق ساحلی خوزستان با شدت و ضعف تا روز جمعه آینده تداوم خواهد داشت.
وی همچنین از قایق‌های گردشگری خواست فعالیت خود در مناطق آبراهی و ساحلی را به علت بروز مخاطرات احتمالی متوقف کنند.
مدیریت بحران استانداری خوزستان از دستگاه‌های اجرایی و نظارتی از جمله اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان خواست تمهیدات لازم را برای اعمال محدودیت سفر‌های دریایی و کاهش خسارات احتمالی برای ساکنان نوار ساحلی خوزستان به کار گیرند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار