۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۲
مدیرعامل منطقه آزاد قشم خبر داد:

تشکیل کارگروه اقتصاد دریامحور در پیمان شانگهای

مدیرعامل منطقه آزاد تجاری و گردشگری قشم گفت: به دنبال ایجاد کارگروه اقتصاد دریا با محوریت ایران در سکوی همتایابی کشور‌های عضو پیمان شانگهای هستیم.
کد خبر: ۹۹۰۲۱

تشکیل کارگروه اقتصاد دریامحور در پیمان شانگهای

 

به گزارش خبرنگار مانا؛ عادل پیغامی که در آیین گشایش نخستین رویداد همتایابی در اقتصاد دریامحور ایران در جزیره قشم سخن می‌گفت با اشاره به ظرفیت‌های وسیع و بی‌بدیل قشم برای نقش‌آفرینی در اقتصاد دریامحور، تصریح کرد: این جزیره در حوزه‌های مختلف تولیدی و تجاری دریا از گردشگری تا تولید شناور از جمله لنج در موقعیت کم‌نظیری قرار دارد.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون ۱۲ واحد تولید لنج در جزیره قشم فعال هستند، افزود: فنّاوری تولید لنج به عنوان یک فنّاوری تاریخی و بومی در این جزیره نهادینه شده است و تولیدکنندگان بخشی از تولیدات خود را به کشورهای منطقه، هند و آفریقا صادر می‌کنند به طوری‌که در حال حاضر تقاضا بیشتر از عرضه است.

پیغامی با بیان اینکه جزیره قشم در طول سال میزبان چهار میلیون مسافر غیربومی است، خاطرنشان کرد: این تعداد عمدتاً گردشگران و فعالان اقتصادی و دریایی هستند که بیانگر استعداد فوق‌العاده جزیره قشم برای ایفای نقش در اقتصاد دریامحور ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری است.

وی افتتاح دفتر سکوی جامع همکاری‌های تجاری کشورهای عضو پیمان شانگهای در جزیره قشم را از دیگر امتیازهای ویژه این جزیره ارزیابی کرد و ادامه داد: به دنبال ایجاد کارگروه اقتصاد دریا با محوریت ایران در سکوی همتایابی کشورهای عضو پیمان شانگهای هستیم.

مدیرعامل منطقه آزاد تجاری و گردشگری قشم برگزاری نخستین رویداد همتایابی در اقتصاد دریامحور ایران را نقطه عطفی در نقش‌آفرینی جزیره قشم در اقتصاد دریا محور دانست و گفت: یکی از کمبودها در کشور فقدان بستری برای الحاق زنجیره‌های ارزش بود که امیدواریم با برگزاری چنین رویدادهایی این مهم نیز مرتفع شود.

شایان ذکر است نخستین رویداد همتایابی در اقتصاد دریامحور ایران از ۲۴ الی ۲۷ اردیبهشت ماه جاری از سوی شورای عالی صنایع دریایی در جزیره قشم برگزار می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار